Jeg overvejer at åbne en webshop med en bestemt kategori af varer. Målet er salg til erhverh hvor jeg bare fungerer som distributr og mellemled mellem min leverandør i Frankrig. Mine spørgsmål er så følgende: Jeg ønsker primært b2b salg, og her slipper jeg så vidt jeg ved for 14 dages returret da dette ikke findes. Såfremt jeg på min side gør stort opmærksom på at vi har b2b salg vil jeg ikke have noget imod at skippe varer afsted til private også. Såfremt jeg kan fjerne returretten, jeg gider ikke bøvl med den slags kunder, med levering, returvarer osv. Selvfølgelig vil RMA for b2b og b2c være at forefinde :) Hvordan kan jeg her forholde mig.
Er der desuden nogle bestemt afgifter mv. på varer fra frankrig. Det drejer sig om ting af plastic indeholdt kobber. |
Hvis du ved, at køberen er privat, tror jeg ikke, at du kan slippe for de almindelige regler om forbrugerkøb, dvs. returret, garanti, reklamationsret osv. Men jeg kan selvfølgelig blive klogere! Kunden kan jo altid sige, at han opfattede din forretning som B2C.
Normalt forlanger sælger CVR-nummer oplyst, når der handles B2B