Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

web-møder. Konferencesoftware.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg leder efter erfaringer med forskellige web-conference muligheder. Altså muligheder for at holde online møder.

Har du erfaringer? Hvilket software har du brugt? Godt/skidt?

Jeg vil egentlig også gerne høre, om der er folk der har overvejet at benytte ovenstående mulighed, for fx at mindske rejseaktivitet og gøre nogle processer mere effektive?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:53

Hej Nikolaj

Jeg har brugt og prøvet et hav af den slags systemer til diverse paneuropæiske møder i mit gamle job i Danmark.

Systemerne fungerer fint når de fungerer og møderne er faktisk ret effektive, så bare kast dig ud i det!

Eneste men er, at det næsten altid starter med 15 minutters forvirring et eller andet sted fordi en eller anden sidder med en anden browser, bag en anden konfiguration firewall eller med en anden sikkerhedsindstilling i browseren.

Der er dér du skal være forsigtig. Om systemet kører lettest muligt på alle miljøer (test det og test igen på andre opsætninger).

Heldigvis er disse services af en sådan type, at du oftest sagtens kan få lov at teste dem gratis i et par uger.

Og så lige en ting til: brug et system, hvor talen går over en telefonkonference ved siden af websystemet. Den slags teknologi virker nemlig altid, så det er rart at kunne tale med de folk som oplever tekniske problemer med websystemet ved mødets start.

Hilsen Anders 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 11:05

Hej Anders,

Hvilke systemer har du brugt? Nogle du vil fremhæve frem for andre?

Tak for dine inputs - Det er bare super.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:16

Hej Nikolaj

Jeg kan snart hverken huske hvad de allesammen hed eller adskille dem fra hinanden, Det er også et par år siden og meget er sikkert sket i det marked, så du må hellere ud og prøve dem af selv! :-)

Mon ikke også der kommer et par andre aminoers indspark hér i tråden?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 11:29

Hej Nikolaj.

Jeg vil også lige spæde til.

Jeg har også deltaget i disse møder via Internettet, og jeg kan give Anders fuldstændig ret i, at de første 15 minutter kan godt gå med lidt forvirring, hvor deltagerne ikke får slået deres mikrofon fra, ikke lige er bekendt med selve systemet.

De fleste møder jeg har deltaget i, har man oplyst nummer til et tele-konference, da jeg ikke tror at man har haft helt tiltro til VOIP i selve møde-softwaret.

Det jeg har oplevet som godt ved web-konferencer er muligheden for skærmdeling, at man kan sidde globalt vidt forskelligt og at det er tidsbesparende.

Hvis man skal tale om en form for best practice så er det anbefalelsesværdigt, at værten starter ud med en kort gennemgang af selve systemet, hvordan man "rækker hånden op", hvordan man kan hente slides eller filer. Dernæst en hurtig agenda for selve mødet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)