Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook annoncer

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes ikke jeg fik viderligt meget ud af det, selvom der ifølge facebook, skulle være godt 400.000 der kunne se annoncen Indifferent 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:56

->> Molvins

Kan du ikke bare se hvilken af dine annoncer som har den bedste CTR?

Facebook ads er geniale, hvis man bruger dem rigtigt. Det er virkelig en guldgruppe, hvis man er inden for affiliate markedsføring. Men det kræver godt nok meget afprøvning.

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 20:15

verdens rigeste mand:

Kan du ikke bare se hvilken af dine annoncer som har den bedste CTR?

Jo, jeg kan sagtens se, hvilken annonce, der har den bedste CTR, men det giver jo på ingen måde et billede af, hvordan de konverterer i min webshop (og når alt kommer til alt, så er det jo dét, man er interesseret i).

Det undrer mig, at så mange har skrevet om Facebook Ads, men ikke gjort sig besværet at spore, hvordan de konverterer. Jeg er nu landet på kun at ha' een annonce og så se, hvordan den konverterer. Så må jeg jo skifte løbende. Facebook går jo bare glip af ekstremt mange penge - ville jo nok have haft 5-15 annoncer, hvis det var muligt at spore, hvilken annonce, de besøgende har klikket på. 

Whatever - jeg kan nok ikke presse Facebook til at ændre det. 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 08:39

Men der findes jo tusindende vis af forskellige webshops, hvordan skulle facebook dog kunne lave sådan en løsning?

Nej du kan da selv gøre det, relativt simpelt. Installer affiliate software på din webbutik, og giv dine reklamer forskellige affiliate links til din side, så kan du hurtigt se hvilke der konverterer til salg.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Skrevet kl. 09:48

Tjah, det er jo lige præcis dét, jeg gerne vil. Lave et specielt link til hver annonce. Hvor gør du det på Facebook? Jeg kan nemlig ikke finde det.

Havde ikke forventet, at Facebook lavede software til min webshop. Det vil jeg faktisk helst være fri for Wink

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 12:49

Det er jo dig som opgiver hvilken adresse folk skal føre til, hvis de trykker på din annonce.

Så hvis du har en affiliate del på dit webhotel, så kan du jo oprette forskellige links, så du kan spore hvem som sælger for dig. Disse links kan du så bruge når du laver facebook reklamer.

Altså så du opgiver

dinhjemmeside.dk/affiliateid

i stedet for det direkte link til din hjemmeside.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Skrevet kl. 13:21

verdens rigeste mand:

Det er jo dig som opgiver hvilken adresse folk skal føre til, hvis de trykker på din annonce.

Ja, havde nu håbet, at jeg kunne angive www.minhjemmeside.dk/?affid=facebookad21, men Facebook tillader ikke ? i URL'en. Jeg må finde en work-around. Synes, det er rigtigt grimt med sådan et affiliate ID, men hvad....

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Skrevet kl. 13:27

@Verdens rigeste mand - jeg fandt ud af det. Man må godt bruge ? i URL'en. Skal bare gøre det således www.kondomaten.dk/?kilde=facebook

Så fik jeg kringlet den. Dejligt.... Nu skal der Facebookes.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 21:55

Molvins:

Ja, havde nu håbet, at jeg kunne angive www.minhjemmeside.dk/?affid=facebookad21, men Facebook tillader ikke ? i URL'en. Jeg må finde en work-around. Synes, det er rigtigt grimt med sådan et affiliate ID, men hvad....

Der er jo forskel på hvad du opgiver som synlig url og faktisk url. Men godt du fik ordnet dit problem :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Skrevet kl. 22:20

verdens rigeste mand:

Der er jo forskel på hvad du opgiver som synlig url og faktisk url. Men godt du fik ordnet dit problem :)

Ja - det var der på den første annonce, jeg oprettede, men nu kan jeg ikke se det længere. Det gør ikke så meget - jeg tror, at Facebook Ads vil gennemgå en enorm udviklingen de næste måneder/år, så mon ikke vi snart ser en masse lækre features?

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)