Jeg må skuffe dig med, at du har valgt det forkerte oplæg.
Du havde en mulighed for at få en brochure, som levede op til dine ønsker, nemlig TNTs. Jeg selv leverede kun et skriftligt oplæg, og stillede mig dermed reelt udenfor konkurrencen (jeg har klippet essensen af mit oplæg ud og gengivet det med orange farve herunder - Jeg mener stadig, det ville være blevet en bedre brochure).
Landmænd er også drengerøve. De vil gerne have en ATV, fordi den er sjov. Hvis de siger andet, er det fordi, de er bange for at
revisoren lytter med. Derfor skal forsiden præges af et actionbillede.
Som nævnt er der alt for meget tekst, og det er klasket kedeligt sammen i firkantede boxe, som du selv kunne have lavet i word. Du har slet ikke udnyttet mediets muligheder.
Teksten er desuden tung og dårligt disponeret, ligesom den indeholder flere gramatiske fejl.
Side 3 (brochurens bedste side) bliver brugt til at præsentere 6 Hondamaskiner, hvor de 5 er næsten ens, men koster noget forskelligt. Jeg havde hellere set ét stort Hondabillede - en Honda i drift - og så måske nogle små med forskellig pris og henvisning til, at specifikationerne er på hjemmesiden.
Resten af brochuren kan jeg ikke kommentere detaljeret, da jeg var gået død.
Her er mit forslag:
Forsiden:
Domineres af Actionfoto (som f.eks. fotoet fra jeres "prisliste"-side, hvis I har det i en version, hvor det er skarpt nok) og Bogstaverne ATV suppleret med teksten All Terrain Vehicles, så læseren ved, hvad vi taler om.
Desuden kobler vi i mindre skrift ATV til kvalitet og landbrug nederst på forsiden, så målgruppen føler sig velkommen.
Selvfølgelig er både firmanavn og webadresse også på forsiden.
Side 2 er den kedeligste side i en brochure. Den bruger vi på kontaktoplysninger og på tekst, der beskriver jer som kompetente og kvalitetsbevidste. Der er portrætfoto, som signalerer, at I tør stå ved jeres ansvar. Budskabet er: Du kan være seriøs og have det sjovt på én gang. Med vores maskiner er du sikret god service og høj kvalitet. + kontaktoplysninger
Side 3 er den vigtigste side (den bedst sælgende) så her sætter vi Hondaerne
Side 4 og 5 er Midtopslaget. Her har vi masser af plads til en flot udstilling af tilbehør. Der placeres produktfotos med et udtonet landbrugsbillede som baggrund.
Side 6 og 7 præsenterer de billigere mærker.
På bagsiden er der kontaktoplysninger på den nederste 1/3. På de øverste 2/3 er en landbrugs ATV i drift.
Denne brochure vil blive set/brugt således af målgruppen:
1 blikfang "Fedt mand - det må være skægt"