Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi har brug for en grafisk designer med et godt øje og gode skriveevner

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle der har spurgt hvem der egentlig lavede det bedste forslag. Det gjorde Christian Berton. Hans forslag var usædvanlig gennemarbejdet og fulgte oplægget endda meget tæt. Samtidig var det overalt meget konsistent og enkelt i designet, ganske som efterlyst.

Vi har arbejdet på brochuren i denne uge og det har været en 100% fornøjelse at samarbejde med Christian som indtil videre har været alle pengene værd.
Så hvis andre har brug for en en hurtigt arbejdende grafisk designer med et sikkert øje kan jeg kun anbefale Christian.
Fra København
Tilmeldt 30. Aug 05
Indlæg ialt: 138
Fra  BARON & COMPANY reklamebureau, effektiv markedsføring i København Skrevet kl. 13:29

Hej Kim,

Kan du ikke smide et link til den færdige brochure, så vi kan se Christians flotte værk ?
Hvis han har en hjemmeside, så lad os også lige få den.

mvh
/Søren

Masser af venlige hilsner
Søren Baron Rom, BARON & COMPANY reklamebureau, Rådhuspladsen 77, Kbh.

Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:27
Hej Søren,

Det er mig der har lavet brochuren til Kim. Vi sidder stadigvæk og finpudser lidt på den endnu, men når den er helt færdig, skal den nok blive smidt op så alle interesserede kan se den.
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:40
Godaften Aminoer

Som lovet er her et link til den færdige brochure. http://www.roedkilde.com/Rodkilde_ATV_brochure.pdf

Oplægget var at lave en brochure, hvis væsentligste formål var at få modtageren til at besøge vores hjemmeside hvor de kan søge mere info og blive overbevist om at Rødkilde ATV er den rette leverandør. Altså skal Rødkilde ATV eller atvsalg.com brændes ind på modtagerens hjerne.

Det grafiske udtryk skulle være rimelig enkelt og "rent",- men flot og kommunikere at vi er et seriøst firma som tager service og vejledning alvorligt. Brochuren skal  fokusere på hvordan man med en ATV kan løse mange arbejdsopgaver hurtigere og lettere. Den må  ikke være for outreret og flashy, men mere med vægt på troværdighed og seriøsitet.

Målgruppen er danske landmænd.

Christian har løst opgaven særdeles tilfredsstillende synes jeg.

Men 10.000 øjne ser jo som bekendt bedre end et par stykker,- så jeg vil meget gerne høre Jeres mening om resultatet. Specielt er jeg ikke helt tilfreds med Rødkilde ATV profileringsteksten på side 2.

Lad mig høre!

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 22:18
Hej Kim..

Det var rart endelig at se brochuren og tillykke med den...

Må erkende at jeg ikke helt kan lade være med at kommentere den...

Ved godt at jeg sikkert bliver skudt i foden at jeg er skuffet over at jeg ikke fik opgaven og alt det der.. Skuffet det er jeg, for jeg syntes at det kunne have været en rigtig spændende opgave at løse..

Men kan selvfølgelig godt se nu med dette resultat at det ville være svært at nå hinanden i forhold til mit oplæg, disponering og idé.. Som du rigtigt siger så er der mange måder at se sådan en opgave på, men nu ser jeg den ud fra designerens og reklamemandens synspunkt.. Og det er er også det der er udgangspunkten for mine kommentarer. Så tag det endelig ikke ilde op, jeg respekter selvfølgelig jeres beslutning..

Som du skriver skulle den være enkel og ren. Det vil jeg dog sige at den bestemt ikke er, da den er utrolig tekst tung. Der er simpelthen alt for meget tekst hvilket gør den meget lidt inspirerende. Nu ved jeg godt at det er til landbruget og ikke til en grafiker nørd som mig, men jeg orkede altså ikke at læse teksten.Virker meget som rene produkt blade og ikke som en brochure der skal sælge og brande Rødkilde ATV webside og firma.. I min verden er den meget DTP agtig og det syntes jeg er synd i forhold at du gerne vil give udtryk for at det er et kvalitets produkt. Den mangler generelt et grafisk liv og indentitet. Man behøver heller ikke at fylde så meget på som muligt for at kommunikere et bredt sortiment, specielt i forhold til at i gerne vil have folk til at søge mere info på jeres webside.

Det var så bare lige min ord og umiddelbare kommentarer og for en god ordens skyld kan i se mit oplæg her hvis dette skulle have jeres interesse...

Rigtig meget held og lykke med udsendelsen..

Mange hilsner:/Thomas

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 22:25
Synes det er et fint stykke arbejde, der dog aldrig ville "tænde" mig. Men nu er jeg heller ikke målgruppen

Kommentarer:

- Logoerne, har du fået lov at bruge dem?
- På side 2 er kun ½ af sidens tekst delt op i 2 spalter - det ser rodet ud
- Få fat i et bedre C-Dax logo. Kvaliteten er ikke god nok
- Bryder mig overhovedet ikke om den "rødlige" boks.... synes den farve passer meget dårligt til den meget dominerende grønne.
- Når du kører tekst i spalter skal du i mine øjne justere teksten til lige marginer (som i avisen). Jeg har svært ved at overskue teksten og spalterne nå linierne ikke er lige lange.
- Boksene omkring "made in NZ" (og USA) er takkede, og efterlader i mine øjne ikke det bedste indtryk.
- "udstyr - diverse" siden er i mine øjne alt for teksttung. Prøvede at printe siden og synes det hele flyder sammen. Skriv evt lidt mindre eller ram produkterne ind (måske ved hjælp af en svag baggrundsfarve.

Tag ikke alle ovenstående punkter som en generel kritik af brochuen. Er sikker på den opfylder sit formål, og den er også OK ud. De nævnte ting er alle små ting der er nemme at ændre - såfremt I er enige self  Har ikke læst al teksten (og gider heller ikke lige nu), så måske der er en herinde der gider kigge på det.

Held og lykke med salget

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:36
Jeg må skuffe dig med, at du har valgt det forkerte oplæg.

Du havde en mulighed for at få en brochure, som levede op til dine ønsker, nemlig TNTs. Jeg selv leverede kun et skriftligt oplæg, og stillede mig dermed reelt udenfor konkurrencen (jeg har klippet essensen af mit oplæg ud og gengivet det med orange farve herunder - Jeg mener stadig, det ville være blevet en bedre brochure).

Landmænd er også drengerøve. De vil gerne have en ATV, fordi den er sjov. Hvis de siger andet, er det fordi, de er bange for at revisoren lytter med. Derfor skal forsiden præges af et actionbillede.

Som nævnt er der alt for meget tekst, og det er klasket kedeligt sammen i firkantede boxe, som du selv kunne have lavet i word. Du har slet ikke udnyttet mediets muligheder.

Teksten er desuden tung og dårligt disponeret, ligesom den indeholder flere gramatiske fejl.

Side 3 (brochurens bedste side) bliver brugt til at præsentere 6 Hondamaskiner, hvor de 5 er næsten ens, men koster noget forskelligt. Jeg havde hellere set ét stort Hondabillede - en Honda i drift - og så måske nogle små med forskellig pris og henvisning til, at specifikationerne er på hjemmesiden.

Resten af brochuren kan jeg ikke kommentere detaljeret, da jeg var gået død.

Her er mit forslag:

Forsiden:

Domineres af Actionfoto (som f.eks. fotoet fra jeres "prisliste"-side, hvis I har det i en version, hvor det er skarpt nok) og Bogstaverne ATV suppleret med teksten All Terrain Vehicles, så læseren ved, hvad vi taler om.

Desuden kobler vi i mindre skrift ATV til kvalitet og landbrug nederst på forsiden, så målgruppen føler sig velkommen.

Selvfølgelig er både firmanavn og webadresse også på forsiden.

Side 2 er den kedeligste side i en brochure. Den bruger vi på kontaktoplysninger og på tekst, der beskriver jer som kompetente og kvalitetsbevidste. Der er portrætfoto, som signalerer, at I tør stå ved jeres ansvar. Budskabet er: Du kan være seriøs og have det sjovt på én gang. Med vores maskiner er du sikret god service og høj kvalitet. + kontaktoplysninger

Side 3 er den vigtigste side (den bedst sælgende) så her sætter vi Hondaerne

Side 4 og 5 er Midtopslaget. Her har vi masser af plads til en flot udstilling af tilbehør. Der placeres produktfotos med et udtonet landbrugsbillede som baggrund.

Side 6 og 7 præsenterer de billigere mærker.

På bagsiden er der kontaktoplysninger på den nederste 1/3. På de øverste 2/3 er en landbrugs ATV i drift.

Denne brochure vil blive set/brugt således af målgruppen:

1 blikfang "Fedt mand - det må være skægt"

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:18
..... ja, så kiggede jeg lige på den igen.
Hvis du ikke allerede har sendt den i trykken, skal du have fat i en mand med en rød kuglepen. Den er simpelt hen spækket med sprog-, og kommafejl. Du vil gerne signalere kvalitet - det gør du ikke ved at bruge dårligt sprog - tvært imod.

Jeg er også ked af billedretningen på side 4. Det store billede og det nederste venstre billede sender øjnene direkte ud af brochuren og over på, hvad der nu ligger på bordet ved siden af - f.eks. konkurrentens brochure. Hvis de kære børn blot havde kørt fra venstre mod højre på denne side, ville de hjælpe læseren videre i teksten. Hvis du kan nå at skifte de to billeder ud med to, der "vender om" har du vundet meget.

God vind med salget.

mhv Hans

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:19
Jeg vil gerne høre de "bydende parter" om hvad sådan en opgave typisk vil løbe op i?
Jeg vil nemlig indenfor overskuelig fremtid få brug for en lignende brochure, blot med helt andre produkter og målgrupper.

Hvis nogen kan supplere op med hvad tryk koster, er jeg også interesseret i at høre nærmere herom (evt. fra Rødkilde ATV)

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:29
Dato: 5/5/2006 12:19:06 AM Forfatter: Allan 'Avalance'

Jeg vil gerne høre de 'bydende parter' om hvad sådan en opgave typisk vil løbe op i?

You've got mail.

mvh Hans

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)