Jeg er ved at sætte mig ind i CMS´et Joomla for alvor... Dette fordi, jeg har flere der efterspørger, selv at kunne redigere indhold på deres hjemmeside.... Jeg ville så høre om, det er svært at lave sit eget design, og hvordan I gør det? Er klar over det kræver noget HTML og CSS kendskab, og det mner jeg også jeg har, men hvordan griber i det an, når I skal lave en hjemmeside i Joomla, for en af jeres kunder? Laver i det hele fra bunden, eller redigerer I, i en template? Jeg har lavet denne test side, som mest er for at øve mig, http://soederberg-webdesign.dk/multimediedesign Den er langt fra, hvad jeg havde tænkt mig, så søger lidt råd her... Hører tit herinde, at I kan sætte et cms op, billigt og hurtigt... og efterspørger vel bare, hvordan I gør dette...
Hvis I ikke vil skrive det her, så send mig evt. en pm.... Det er jo ikke sikkert i vil have alle jeres gode triks ud i ofeentlighed he he...
En anden ting er, kan man ligeså godt bruge wordpress? Jeg føler, selvom det jo er beregnet til blog, at være mere til at have med at gøre...
|
Du kan godt tage udgangspunkt i en template du så ændre - men det kan også laves fra bunden.
Du skal have super godt styr på html og css og også en slat php - og snakker vi joomla 1.5 skal der betydeligt mere php til hvis du vil udnytte mulighederne helt.
Jeg bruger en tekst editor (notetab light) og et billedbehandlingsprogram - så der er ikke rigtigt nogle guldkorn eller magiske genveje det er ren og skær arbejde der skal til.