Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Installation af Joomla 1.52 med VirtueMart 1.1

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Joomla folk :-)

Jeg er helt ny mht. Joomla og håber at få lidt hjælp.

Det har lige lykkedes mig at installere Joomla 1.52(Danish) og VirtueMart 1.1(ManualInstallation Pack) på min DomainDirect server. Jeg har fået adgang til både Joomla og VirtueMarts administrator side, og jeg kan se min joomla webside på "bollywoodworld.dk".

Mit problem er at det template der vises på min side, ikke er noget (Shop template), dvs at der ikke er nogen indkøbskurv, produkter & priser osv. ,selvom jeg under installationen af VirtueMart valgte at oprette demo produker. Jeg kan dog godt se alle produkterne på VirtueMarts administrator side, men ikke på min webside. Jeg kan redigere priser og andre data for varer på adminsiden, men kan ikke se nogen produkter eller nogen ændringer på websiden.

Der fulgte to standard templates med Joomla, men ingen af dem er et shop template.

1) Kan det måske tænkes at shoptemplatet ligger i et subdomæne eller noget, f.eks. "bollywoodworld.dk/xxxx" ?

Jeg har dog installeret det hele i på sidens  siteroot "httpdocs"

2) Skal der installeres nogle flere moduler, før man kan se indkøbskurv osv. på siden?

Håber at få noget hjælp.

Mhv.

BJ.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:42

Der findes ingen templates som er til shop out of the box.

Du skal installere yderligere moduler (alt efter hvilken installationspakke du har brugt) for at vise indkøbskurv osv.

Jeg ville nok anbefale dig at skifte til joomla 1.0.15 og VM 1.0.15 det er de officielt udgivet gennemtestede versioner der spiller bedst sammen. Ja det medfører at du mister noget fancyness og noget af det nye men det virker til gengæld 100%.

Hvis du har brug for en teknisk sparringspartner på projektet skal du være velkommen til at sende en mail.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:49
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 17:31

Det har ikke noget med templatet at gøre at du ikke kan se varerne. Du skal lave et link i din menu til din webshop. Og ja så skal du installere ekstra moduler for at vise varer andre steder på din side, hvilke moduler afhænger af hvad og hvor du vil vise det.

Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 18:49

Hej Ronnikc

Tak for dit gode svar og for links til den komplette joomla pakke :-)

Jeg er dog efter en del overvejelser nået frem til at osCommerce vil passe bedre til mit behov, og er derfor i første omgang gået bort fra joomla som løsning til min webshop.

Men tak for tippet :-)

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 21:27

BJ:

Jeg er dog efter en del overvejelser nået frem til at osCommerce vil passe bedre til mit behov, og er derfor i første omgang gået bort fra joomla som løsning til min webshop.

Kan du forklare hvordan osCommerce passer dig bedere.

Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 03:02

> Kan du forklare hvordan osCommerce passer dig bedere.

Hej Morten

Jeg vil forsøge at forklare hvorfor osCommerce måske passer bedre til mit behov. Jeg har ikke særlig meget erfaring med hverken cms eller webshopløsninger, så det kan sagtens være at jeg tager fejl.

Jeg arbejder lidt på et webshopprojekt til indiske bollywoodfilm og søger en opensource cms/shop løsning, hvor jeg kan gemme filmdata i individuelle felter/tabeller, istedet for at skrive det hele i ét enkelt felt f.eks "varebeskrivelse". 

Jeg ønsker altså at kunne integrere mit eget databasedesign med cms'ens, således at en kunde kan søge i hele filmdatabasen efter alle film med én bestemt filmoplysning, f.eks alle film med samme: 

- Film producent

- Film instruktør

- Film genre

- Story writer

- Skuespiller m.m.

Jeg fandt tilfældigvis et contribution til osCommerce som hedder "product_extra_fileds" som nogenlunde kunne opfylde nogle af mine krav og gøre mit arbejde lidt nemmere. Derfor gik jeg simpelthen bort fra Joomla og over til osCommerce.

Et sådan system kan vel helt sikkert også laves med Joomla. Men da mit budget er rimeligt stramt, søgte jeg et færdigt modul for at undgå ekstra programmermerings tid/omkostninger. Jeg kunne ikke lige finde noget til joomla, men var heldig at finde et til osCommerce. Hvis du kender en sådan løsning til Joomla, må du da meget gerne skrive det til mig.

I mellemtiden har jeg opdaget Magento's commerce system. Har lige downloaded og installeret deres demoshop og har fundet ud af at de har en funktion som hedder "mannage attributes" indbygget i deres standard løsning. Det virker til at jeg med denne løsning vil kunne oprette ekstra attributer som filmproducent, filminstruktør, skuespiller osv. og funktionen kan også tilpasses så man kan give kunden mulighed for at medtage de tilføjede attibuter i søgningen.

Jeg er ikke den store haj inden for shopløsninger, men synes nu at Magento vil passe endnu bedre til mit behov end både Joomla og osCommerce. Jeg har heldigvis ikke så travlt med webshoppen og har derfor valgt at eksperimentere lidt med Magento og vente til der kommer en stable udgave med mulighed for epay eller quickpay.

Skriv hvis nogen mener at jeg tager fejl af Magento og hellere skal holde mig til joomla eller oscommerce.

Mvh.

BJ

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)