Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til min ide

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har en ide om at lave en wc børste i både design og funktionalitet. Jeg har selv arbejder i rengøring branche i mange år og jeg synes denne produkt kan forbedres men jeg ved ikke hvor eller hvem jeg skal kontakte omkring dette. Er der nogen som kan guide mig lidt.

Mvh

Sippo

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:55

Jeg vil prøve at skitsere en kort plan op..

1. Få lavet nogle skitser på din ide.. tænk lidt videre på løsningen.. hvad er det som gør den specielt frem for de andre....

2. når du har ideen som du gerne vil have ... så søg på nettet om der er lavet noget lignende.. der kan være designbeskyttelser, patenter etc...

3. hvis du er unik i din ide, så få lavet en prototype...  evt få den tegnet op i et 3D cad program af en og få den printet ud på en 3D printer.. så har du noget at vise evt. samarbejdspartnere som WC-artikel producenter... 

4. få lavet en designbeskyttelse på den... kontakt dit lokale væksthus for hjælp omkring det...

5. bestem dig for, om du selv vil sælge og producere den, eller om du vil lave en royalty-aftale med et toilet-artikel producent, som så står for alt salg og markedsføring... evt. kontakte Zone, som gør brug af den slags designere/opfindere i stor stil...

6. Held og lykke 

Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:41

Hvad indholder en royalty aftale?

Skal jeg lave en designbeskyttelse føste inden jeg få nogen til at tegne den på 3D cad program?

Jeg har undersøge på nettet og min ide findes ikke. Og siden jeg har arbejder i forskellige Hoteller og privat hjem som rengørings dame har je aldrig se den. jeg har lave en tegning og jeg blev også kontakted af en der tegner produkter på 3D cad program og han vill megt gerne hjælp mig og det er derfor jeg spørger der om jeg skal først har en design beskyttelse.

men hvad hvis min design ikke  bliver til noget og jeg har brugt penge på designbeskyttelse, Er der andrer måde og gøre det på?

Hilsen

Sippo

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 12:33

jeg ved ikke helt præcist hvad sådan en royalty aftale indeholder... men kontakt et vækst-center... nu ved jeg ikke hvor du bor, men i midtjylland er der noget væksthus midtjylland.. de er altid klar på at hjælpe med alle dine spørgsmål...

En designbeskyttelse koster ikke det vide ud af øjnene som en patent gør... læs evt. mere her - http://brian.brandt-madsen.com/patent-brugsbeskyttelse-og-designbeskyttelse-62.htm

du kan lave en slags fortrolighedsaftale med vedkommende som skal tegne tingen op i 3D... det skulle gerne kunne beskytte dig ...

Tilmeldt 3. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:50

Hej Sippo

Du kan kontakte mig, jeg har b.l.a. hjulpet Locon med et håndtag til en gulvmoppe.

Hilsen

Per Korntoft

pk@pekotech.dk

Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:12

Hej Sippo

Har du stadig brug for hjælp til at komme videre?

Mvh
Bjarne Hechmann Olsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)