Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meget spam på info@domæne.dk?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

I kommentar-debatten til dette blog-indlæg om mobilnumre og mailadresser anfører flere debattører, at man risikerer at blive oversvømmet med spammails, hvis man bruger en info@domæne.dk-adresse som kontaktmail. I stedet bør man vælge et andet ord som post@domæne.dk.

Er der nogen herinde, som har samme erfaring? Jeg har ikke hørt om det før.

(mit bud kunne være, at de blot oplever meget spam, fordi de har deres info-adresse liggende i bot-læselige form på hjemmesiden og adressen derfor er blevet høstet af spambots).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26
Det er rigtig nok - jeg oplever det både på info@, abuse@, sales@ og sikkert også en håndfuld mere. Adresserne har aldrig været brugt, så det er bare konti som spammerne regner med eksistere. Ved nu ikke om post@ skulle være meget bedre... hvorfor ikke bare dine initialer?
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:30
Der vil altid være nogle "guldgravere" der automatisk forsøger at sende til info@ ganske ligesom med webmaster@ og contact@ osv. Når det er sagt så synes jeg måske det er lidt voldsomt at bruge det som argument for ikke at modtage post på info@. Vi modtager som udgangspunkt post på *@ på vores forretningsdomæner, hvilket giver spandevis af spam og andet sjov, men ikke noget der ikke kan sorteres fra med et fornuftigt filter og lidt manuel arbejdskraft hvis man tager en pragmatisk indstilling til det. De fleste af vores e-mail adresser ligger tilgængelig i fin bot-læselig form formodentlig mange steder grundet de mange år de har været brugt. Selvfølgelig ville det være rart at slippe helt for spam og des lige, men på trods af at vi får flere 1000 spam mails ind i vores systemer hver dag så synes jeg ikke det er uoverkommeligt at skille skidt fra kanel i de mails som slipper forbi vores filter, uden at det tager hele min arbejdsdag.
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:36

Tak for svarene indtil videre. Jeg har ikke nu ikke selv de store spamproblemer (endnu), så det var bare almen nysgerrighed.

Selv bruger jeg også altid ligesom Oscar en catch-all adresse som bagstopper, så jeg har nok blot været heldig indtil videre.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)