Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

The Gimp?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra valby
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg ret, hvis jeg antager at Gimp kan gøre mine digitalkamera billeder små nok til at de passer til min kommende hjemmeside??

Har siddet og luret lidt men kan ikke helt finde hvor jeg downloader Gimp så det er på dansk??

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 09:24

Så vidt jeg husker, så installeres sprogpakker også, når du henter normal-udgaven til Microsoft Windows - og så henter den sproget fra det sprog, som Microsoft Windows er sat op til.

Du skalerer billeder ved at højreklikke på billedet, vælge Billede => Skalér billede.

Hvis det drejer sig om at skalere mange billeder på en gang, så findes der andre værktøjer, der er bedre til det.  Men disse har jeg ikke umiddelbart kendskab til på Microsoft Windows. På Linux ville jeg lære at benytte kommandoen convert - se man convert i din tekstkonsol.

De herligste hilsner 

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 09:33

Hej Mads.

De gange hvor jeg har installeret GIMP installerer den automatisk den danske sprogpakke. Men jeg har valgt at undlade den danske sprogversion, da de fleste tutorials er på engelsk. Hvis du kan engelsk på brugerniveau, så finder du ret hurtig ud af, at "Select" betyder "markering" på dansk og "Retangle" betyder rektangel på dansk.

MEn ellers som Claus siger, så kan den skalere billeder ned, og rigtig meget andet.

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 13:53

Ja, men der findes bedre programmer til den type opgaver. Powertoys til Windows XP (downloades fra Microsoft gratis) har en funktion så du kan gøre det blot ved at vælge filerne og så højreklikke.

Men hent en prøve version af programmet ACDSee. Det er bedre til batch opgaver.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra valby
Tilmeldt 29. Nov 06
Skrevet kl. 19:38

Hej Claus, Martin og Peter.

Mange tak for de gode og brugbare svar. Vil fluks kigge på sagerne så jeg snart kan få gjort min hjemmeside færdig, der mangler kun lidt tekst og så lige 20 - 25 billeder der først lige skal skaleres ned..

Mvh Mads.

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 22:17

Bare i orden.

Jeg er for øvrigt ved at starte op som portræt/model/produktfotograf efter et stykke tid som lønmodtager som det samme... så hvis billederne er ok kan du evt. sende dem, så kan jeg skalere efter dine specifikationer og optimere billederne (lys/kontrast/farve/skarphed m.v.) for 39 kr. stykket... det er en god pris idet tidsforbruget spænder fra 5 til 30 minutter pr. billede. Jeg kan også fritlægge (fjerne baggrund) - det koster så i alt 59 kr. pr. billede.

Mvh Peter

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

Fra valby
Tilmeldt 29. Nov 06
Skrevet kl. 10:18

Hej igen Peter.

Tak for tilbuddet. Det kan godt være jeg vil bruge din hjælp, dog vil jeg først lige prøve om jeg ikke sku ku løse mit problem selv da jeg bliver så glad når jeg lærer nye tingBig Smile

Jeg skal ha lavet en anden side senere på året og den skal være en hel del mere kreativ end den jeg er ved at ha færdig, så der bliver nok noget arbejde til dig der mht fritlægning af billeder..

Mvh Mads..

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)