Hej Amino'er. Som så mange andre, påtænker jeg opstart af import af varer (køkkengreb) fra Kina/Indien. Inden jeg får bestilt noget der kan være ulovligt, vil jeg dog sikre mig at jeg ikke bryder nogle former for patent/design-beskyttelse. Jeg har kontaktet Patent- og Varemærkestyrelsen, der skal ha' 4000 kr. PR VARETYPE for at lave denne undersøgelse - så selv med et begrænset udvalg på 20 - 30 forskellige varer, vil det jo blive en betragtelig omkostning. Er der nogen der har nogle gode råd/erfaring de vil dele? Eller må jeg bare bide i det sure æble og revurdere budgettet? Hvad gør f.x. nogle af Jer der importerer smykker? Eller tøj? Findes der evt. andre end Patent- og varemærkestyrelsen der har kompetance til en sådan undersøgelse? Er der nogen der ved om jeg kan importere vareprøver inden jeg evt. får lavet ovenstående undersøgelse - eller vil det være ulovligt? Det er jo muligt varerne slet ikke er interessante, når jeg ser dem i virkeligheden. Mange tak for Jeres hjælp! Mvh. Mira Spanggaard
|
Import og designbeskyttelse - hjælp!
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Mira Juhl Spanggaard :: fair trade legetøj :: julegaver :: fødselsdagsgaver:: dåbsgaver
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)