Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket video kamera skal man købe...???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Går og overvejer at investere i et video kamera i den lidt dyre ende og er blvet lidt lun på enten Sony eller Panasonics med HD og harddisk. Men er lidt i tvivl omkring videoformat. Det skal nemlig gerne være sådan at jeg nemt kan hente mine film ind i eks. After Effect og Flash uden at miste date hvis man eks. skal igennem en masse konvertering af format (fra DVD til AVI). Har forstået at dette er en af de store minusser ved disse kameraer og også at man er nødt til at redigere og tilpasse ens film via speciel software fra leverandøren.

Er der eks. nogen der har erfaring med dette og kan komme med nogle god råd..

Mange hilsner:/Thomas

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 13:37

Hej Thomas,

Har selv lige høvlet et Sony CX-7 hjem. Desværre er det meget få programmer der kan editere i "rigtigt" HD format - AVCHD. Adobe siger de vil gøre det men uden deadline. Så på softwaresiden er HD stadigvæk ret besværligt. Her link til en blog der har testet lidt rundt i software der kan redigere filtyperne http://crave.cnet.com/8301-1_105-9746777-1.html

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 14:08

Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Skrevet kl. 14:38

Hej Steffen,

Enig, men det er til webbrug og dermed ubercool - og ja selv min lille hardware sag rykker h.264. Hvis du selv kender til software der kan redigere AVCHD må du lige droppe erfaringer og links. Det er jo "nyt dataland" som softwaren skal "opdage".  

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Skrevet kl. 14:50

AVCHD kender jeg ikke, men er sikker på at du vil kunne finde en løsning ved at lede lidt på nettet. Jg ville vælge at bruge et af de store redigeringsprogrammer som Premiere fra Adobe så er du sikret langt hen ad vejen.

S

Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 15:39

Hej og tak for svar.. Men hvad er mulighederne for at konvertere ACCHD formatet til evt. AVI, Quicktime osv.. Kan man gøre det i det medfølgende software fra producenten.

Har kigget lidt på div produkt beskrivelser og der oplyser de ikke særligt meget omkring lige dette..

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Skrevet kl. 16:04

Det er faktisk ret svært at svare på, da jeg ikke sidder med formatet her. Kender det faktisk ikke.

Jeg kan ikke finde en converter, kan du sige om din software kan gæmme i andre formater?

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Skrevet kl. 22:22

TNT Factory:
Hej og tak for svar.. Men hvad er mulighederne for at konvertere ACCHD formatet til evt. AVI, Quicktime osv.. Kan man gøre det i det medfølgende software fra producenten.

Det er netop dér geden ligger begravet. Til min camcorder fulgte software med som kan konvertere til mpg2 eller smække en traditionel DVD skive sammen. Men ikke noget der kan konvertere til andre formater end dem. Sony's AVCHD filformat er .m2ts eller .m2t - og det er der meget få programmer der kan læse - så efterfølgende har jeg købt Ulead Videostudio 11.5 til 600 danskerpenge, som kan konvertere AVCHD filformatet til any format you like ... - idet jeg pt. simpelthen ikke har tid til at sætte mig ind i et monstervideoredigeringsprogram - hvilket sansynligvis også er et svært overkill til webtv brug.  

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 22:33

pass on media:

Det er faktisk ret svært at svare på, da jeg ikke sidder med formatet her. Kender det faktisk ikke.

Jeg kan ikke finde en converter, kan du sige om din software kan gæmme i andre formater?

Nej, det er jo lige det der er spørgsmålet og noget jeg vil have styr på inden jeg køber. Kan se at nogle af de kameraer jeg kigger på kan producere MPEG4 og der findes software der kan konvertere det til AVI osv. Men igen, hvis det koster i kvaliteten er det jo lidt surt..

Åhhh, tabte lidt tungen over klippet fra flashvideofactory.. Puha, sikker en detajlegrad..Yes

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Skrevet kl. 23:00

Ja det er H.264

Men mpeg4 er også h.264 problemet med de små kamera er at de komprimere direkte og derfor kan du ikke redigere og ligge dem ud i en høj kvalitet her efter. Jeg selv har brugt 40 tkr. på mit kamera for at det optager i ren HD. uden komprimering.

Håber du forstår at der skal bruges penge for at få høj kvalitet.

Gid man kunne undgå det, smiler!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)