Jeg læste en bog der hed Purple cow af Seth Godin den handler om guerilla marketing og om effekten af productplacement. Altså når man lader nogen gå rundt med en duft eller en taske eller et fedt ur. Personen siger noget om det til andre og virksomheden får kunder ud af det.
Når man grå rundt med skrårem og seler er man gurilla kriger i junglen. De farlige tropper fra nord har omringet en og de skal købe ens produkt. Hvordan gør man det før man uddør og de har grinet deres røv i laser over, at man ikke kunne sælge og at man bare ikke er iværksætter der kan sælge noget som helst. Som iværksætter må man skabe opmærksomhed på utraditionel vis. Jeg har aldrig gået med skrårem eller seler for, at skabe opmærksomhed. Men jeg har prøvet, at skabe et visitkort der trækker opmærksomhed. Noget man bare må pille ved.
Her til aften sagde en meget smuk kvinde wow det er fandeme det fedeste visitkort super tjekket. Ja bare jeg så havde haft seler på eller skrårem, smiler! Så ville jeg sgu nok ikke have kunnet aflevere mit visitkort overhovedet. he he.Se det handler om at have en angrebsstrategi, kvinden havde netop været til foredrag med Bjørn Lomborg. Det havde jeg også så nu havde vi noget at tale om ud over at hun synes det var super spændende det jeg går og laver. Nemmelig film på internet, nu har jeg måske en ny kunde. Eller noget der er endnu bedre. bang bang, he he, nej jeg fik en kunde og et foredrag og champagne og kaviar.
Mvh Steffen Kirkegaard, Pass on media, viral reklamer
Steffen Kirkegaard
Pass on media
Viral markedsføring
viral reklame
Film på internet
Nu er det måske bare mig der er småblind, men er det ikke "bare" et cd-rom visitkort? Det er vist cirka 10 år siden jeg så sådan et første gang, så jeg kan ikke helt se det nye? Det skal absolut ikke ses som en kritik, for det behøver jo ikke være nyt og banebrydende for at virke. (dem af pap fungerer jo også efter mange årtier på bagen)