Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel: Mandskabsbil og varevogn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Går med tanker om at kaste penge i en amerikaner, enten en Ford F150 eller Dodge Ram...
Ser i tillægget til Bilmagasinet en række annoncer, bl.a. US Autocenter, hvor de har listet to priser, eks. en F150 som
 
- Mandskabsbil
- Varevogn
 
Formoder mandskabsbilen er med den "lille bænk" bag forsæderne... og varevognen bare er plain varevogn, altså kun med sæder foran... MEN.. hvorfor den "store" prisforskel? Mandskabsbilen er billigere....
 
 
Lasse
Tilmeldt 24. Aug 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
 
Mandskabvogn må kun bruges til befordring af dig og dit personale. Se nedenstående lov fra told & skat.
 
 
motorkøretøjer, som utvivlsomt er konstrueret og særligt indrettet til befordring af mandskab og materiel (mandskabsvogne). Personkabinen skal være indrettet til befordring af mindst 4 personer og med mindst et sæde bag forsæderne. Kabinen skal være adskilt fra vareladet eller varerummet. Køretøjets varelad eller varerum skal have større flademål end personkabinen. Køretøjet må kun anvendes til transport til og fra virksomhedens arbejdspladser af materiel, værktøj og materialer og til transport til og fra arbejdspladserne af personer, der arbejder i ejerens eller brugerens virksomhed. Køretøjet må ikke benyttes til privat personbefordring. Køretøjet skal på tydelig måde være påmalet virksomhedens navn. Afgiftsfritagelsen er betinget af, at køretøjer af samme fabriksmærke ikke markedsføres med lignende karrosseri i personvognsudførelse (stationcars o.lign.),
 
mvh
 
Jesper
Tilmeldt 24. Aug 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Aug 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var dog nogle ualmindeligt gode svar - og jeg takker samtidig for linket.
 
Ser iøvrigt at jeg vist fik submittet mit indlæg for hurtigt, for jeg ville spørge Lasse Riis om ikke godt nok han havde listet noget på hans hjemmeside, men han er slet ikke på Amino, men på Mingler, så godmorgen Agnes, jeg kører rundt i det ;-)
 
Tak for linket... vil kigge forbi!
 
 
Agnes!
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)