Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er jeg med

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Nu har jeg i et stykke tid fulgt med i debatten i amino, og besluttede at melde mig ind under fanen. Først og fremmest en stor tak til ham stor hjernen der fandt på at starte denne side, dernæst tak til alle de andre iværksætter/aspiranter der gør denne hjemmeside interessant.
 
Lidt om mig selv.
Nyuddannet socialrådgiver, blev ansat for 3 måneder siden. studiegæld=90.000kr Kassekredit= -25.000kr. Lån=5000kr. alt i alt skylder ca. 120.000kr.
Men stadigvæk drømmer jeg om min egen virksomhed, har en meget konkret ide som jeg har arbejdet med i over 2år, har også afprøvet min ide og ved at den holder, også økonomisk.
14.500kr. udbetalt om måneden men jeg vil starte den virksomhed, senest 1.september 2006.
 
Nu hvor jeg er igang kan jeg ligeså godt komme med et spørgsmål.
når jeg skylder banken 30.000 kr. som jeg aldrig har haft problemer med og betaler af løbende, ville der så være problemer med at låne ca. 250.000 til at starte for, alle dem der har lånt 250.000kr svar på dette spørgsmål.
 
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde umiddelbart ikke være noget problem. Men der er altid mange faktorer der spiller ind.

Hvad skal pengene bruges på - er der noget du kan stille som sikkerhed?
Hvor stramt er dit nuværende budget - er det realistisk at du vil kunne afdrage gælden hvis pengene er tabt?
Hvor stor rente er du villig til at betale ... osv...
 
JH
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg tror heller ikke nødvendigvis at det er beløbets størrelse der bliver det største problem.

Skriv en forretningsplan med budgetter, du kan hente nogle udemærkede skabeloner på http://startguiden.virk.dk/. Hvis ellers pengene bruges fornuftigt og der er udsigt til at de kan betales tilbage igen, så tror jeg ikke at det er det store problem at låne pengene.
 
At du skylder 30.000 kr. ser jeg ikke umiddelbart som en hindring. Det er jo trods alt ikke alverden...
 
mvh Carsten
 
 
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej TyrkiskAPMøller
 
Her er lige et svar fra den TyrkiskeBillGates
 
 
Jeg har nok været kunde hos samtlige banker i hele DK, så det kommer meget an på dit forhold til banken, den branche du vil ud i og skam din ide.
 
1. Bankerne er ikke glade for at tage 100% risiko ved 100% at finansiere opstarten af en ny virksomhed. Hvis du selv smider penge i det, er du et skridt tættere på et lån fra banken.
2. Det er MEGET vigtigt for banken, om du beholder dit nuværende job samtidig med at du vil køre dit selvstændige erhverv. For hvis det nu skulle gå galt (håber jeg ikke for dig), så har du stadig en fast månedlig indtægt. Det er en god garanti for banken.
3. Har du noget at kunne stille som sikkerhed, hus, bil osv., der kan dække bankens tab, hvis det skulle gå galt, så får du lånet lige med det samme.
 
Jeg vil personligt råde dig til at beholde dit nuværende job, hvis du ikke har prøvet at være selvstændig før.
 
Held & lykke med det
 
 
En lille hilsen fra Istanbul - Tyrkiet

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Med "Jeg vil personligt råde dig til at beholde dit nuværende job, hvis du ikke har prøvet at være selvstændig før", mente jeg, at du ikke bør sige dit job op, men beholde det samtidig med at du kører det selvstændige projekt..
 
Blot til info
 
 
En lille hilsen fra Istanbul - Tyrkiet

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej William,

Tak for dit svar og håber vi kan snakke igen- om forretningsmuligheder i Tyrkiet.
 
William ville det gøre det nemmere hvis jeg kunne bevvise overfor banken at jeg allerede nu har et stort køberkartotek. Min produkt gøre at jeg får en en månedlig indtægt ( et næsten fast beløb)
 
Snakkes ved
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Møller :-)

Det kommer meget an på din bankrådgiver, men umiddelbart så betyder det ikke, det helt store. Banker er meget forsigtige. Jeg har stået med en ordre fra Dagrofa på knap en million kr., og umiddelbart må man da sige, at Dagrofa er ret sikre. De havde bestilt varerne, givet mig en ordreseddel på hvordan de forskellige varer skulle fordeles i forskellige butikker osv. Jeg havde på det tidspunkt lagt næsten alle mine penge på en stor ordre til Metro. Så jeg skulle bruge i alt 300.000 kr, hvor jeg selv kunne komme med 100.000. Og selv DER ville banken ikke give mig de 200.000 kr. Og Dagrofa er en sikker betaler. De stillede som krav, at jeg selv skulle stille de 200.000 og de ville låne mig de resterende 100.000.
Og hvis jeg selv kunne fremskaffe de 200.000, så kunne jeg vel for fanden også skaffe de 100.000 ekstra. Så det gjorde jeg og skiftede straks bank.
 
Undskyld mit sprog, men de fleste bank rådgivere er pisse ligeglade med dig og dit projekt. Jeg er dog meget glad for min bank, jeg har haft de sidste 3 år, men har heller ikke haft brug for at låne penge til mine forretninger siden dengang :-) Så jeg ved ikke om de også ville stille lige så dumme krav som Amager Banken gjorde dengang.
 
Hvis du kunne gøre følgende:
1. Behold dit nuværende job
2. Start dit projekt lige så småt
3. Få bekræftelser på nogle ordrer fra din eksisterende kontakter (Uden at levere varen og få en betaling, så banken kan se, at forretningen er igang. Dvs. Så snart du får lånet og sætter projektet igang, er der kunder der får leveret varer med det samme og betalinger kommer).
Det antal bekræftelser der viser, at du, efter dit vareforbrug og andre omkostninger, kan have en indkomst pr. måned, udfra hvilket du kan leve og samtidig betale din gæld af.
 
Så ville jeg umiddelbart sige, at du er kommet langt mht. banken. Medmindre du støder ind i en "Amager Bank Rådgiver" som jeg stod overfor dengang :-)
 
Held & lykke
 
Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål...
 
 

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)