Jeg kan jo med fordel bruge brugtvaremomsen, men synes det virker ret kompliceret. Lad os sige at jeg finder et bord i en genbrugsbutik til 100 kroner, som jeg kan sælge videre til 1000 kroner. I de genbrugsbutikker jeg tænker at handle i, er der ikke moms på (Røde Kors, Kirkens Korshær, osv.) Vil jeg så bare kunne bogføre kvitteringen fra genbrugsbutikken i mit regnskab, eller skal der udformes en særlig kvittering for at den kan bruges i forhold til brugtvaremomsen? Det synes jeg at jeg læste noget om, og det besværliggør det jo noget, da jeg tvivler på at de søde gamle damer i genbrugsbutikken kan lave sådan en. Hvis jeg synes det er for bøvlet med brugtvaremoms, er det så tilladt bare at betale fuld moms på de varer jeg sælger og helt droppe brugtvaremomsen? Jeg tænker også på at købe ind i andre europæiske lande. Hvad skal jeg være OBS på her? Eksempelvis hvis jeg køber brugte varer i en genbrugsbutik i Sverige eller Italien, kan jeg så bare bruge den kvittering jeg får fra butikken i mit regnskab? Hvis jeg handler varer på et marked i Italien er der jo sjældent (aldrig) kvittering. Hvordan løser man den i forhold til at bogføre købet efter reglerne? Jeg håber I kan hjælpe! |
Køb og salg af brugte varer
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)