Jeg er har lige købt en cafe, men skal søge om alkoholbevilling. Er der nogen der ved hvilke strafbare forhold der kan forhindre dette? Jeg har ikke en ren straffeattest. Har fået frataget kørekortet, da jeg havde spist nogen piller fra det sorte marked (nervemedicin/beroliggende piller).
Har også fået bøde for at råbe skældsord til en politimand, og fået bøde for bedrageri to gange for noget helt dumt i et supermarket. Stjal en lim, og bedragede med nogen prismærker på en lille ting.
Tror i politiet vil give et afslag på baggrund af dette?
Tak for relevant svar! Det er et par år tilbage og skete i samme tidsrum da jeg kom ud i et forkert sidespor for en kort periode. Kan ikke se hvorfor det skulle være en forhindring for at få en bevilling til alkohol
Være under rekonstruktionsbehandling eller konkurs.
Have forfalden gæld til det offentlige på 50.000 kr. eller derover, som stammer fra drift af restaurationsvirksomhed.
Være dømt for et forhold, der begrunder nærliggende fare for misbrug i forbindelse med erhvervet, jf. straffelovens § 78, stk. 2.
Straffeloven § 78
§ 78
Strafbart forhold medfører ikke tab af borgerlige rettigheder, herunder ret til virksomhed i henhold til almindeligt næringsbrev eller sønæringsbevis.
Stk. 2.
Den, der er dømt for strafbart forhold, kan dog udelukkes fra at udøve virksomhed, som kræver en særlig offentlig autorisation eller godkendelse, såfremt det udviste forhold begrunder en nærliggende fare for misbrug af stillingen eller hvervet.
Stk. 3.
Spørgsmål om, hvorvidt det udviste forhold er til hinder for udøvelse af en i stk. 2 omhandlet virksomhed, skal af anklagemyndigheden på begæring enten af den, der har fået afslag på ansøgning om sådan autorisation eller godkendelse, eller af vedkommende myndighed indbringes for retten. § 59, stk. 2, finder tilsvarende anvendelse. Afgørelsen træffes ved kendelse. Såfremt afgørelsen går ud på udelukkelse fra den pågældende virksomhed, kan spørgsmålet på ny indbringes for retten, dog tidligst efter 2 års forløb. Autorisation eller godkendelse kan også inden udløbet af denne frist meddeles af vedkommende myndighed.
Du kan jo altid spørge det lokale bevillingskontor om hvordan se vil vurdere dine muligheder.
Jeg har lige ringet til bevillingskontoret, og de mener ikke umiddelbart, at disse forseelser skulle være nok til at jeg ikke kan få en alkoholbevilling. Det skal være grov kriminalitet osv.
Jeg har lige ringet til bevillingskontoret, og de mener ikke umiddelbart, at disse forseelser skulle være nok til at jeg ikke kan få en alkoholbevilling. Det skal være grov kriminalitet osv.
. Det er bare at søge - selv de kan kun sige de mener ikke - og ikke love, men søg, så får du svar, og det kan sagtens være den går igennem - men bedrageri er en af de ting som ses som grov kriminalitet generelt. Om dit fald så går uden om,er muligt
god vind John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja det korrekt at det ses som noget groft og kan give en strafferamme helt op til 8 år men med det sagt, hvis det blot er en bøde anses det som “(straffelovens § 287) under formildende omstændigheder.” Men jeg bliver dog stadigvæk meget bekymret nu om bevillingen går igennem.