Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.html - eller ikke .html

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer Idea

Jeg skal til at lave et site på en skabelon af One.com og er stødt på noget, jeg ikke er helt sikker på ???

Sagen er den, at man i skabelonen pr default navngiver sine sider med endelsen .html..... Det mener jeg jo ikke er særlig brugervenligt i tilfælde af, at brugeren selv vil indtaste url´en, derfor har jeg eksperimenteret lidt med deres skabelon, og har fundet en metode til at undgå dette.

1. Mit spørgsmål er så ?..... Hvilke fordele/ulemper er der i fht. søgemaskiner/brugervenlighed om hvorvidt man anvender .html i sine fil-navne ???

2. Har du selv nogle erfarringer med skabeloner gennem One.com?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:53

Jeg forstår ikke spørgsmålet.

Websider lavet i html er jo .html / .htm sider?

Det har ingen betydning for søgemaskinerne hvad endelsen er.

Tilmeldt 28. Dec 06
Skrevet kl. 00:06

Ronnikc:

Jeg forstår ikke spørgsmålet.

Websider lavet i html er jo .html / .htm sider?

Det har ingen betydning for søgemaskinerne hvad endelsen er.

Hej Ronnikc....Det jeg mener er, at din siden f.eks. er tilgængelig her http://redweb.dk/webdesign men også her http://redweb.dk/webdesign.html med endelsen .html

I systemet fra One.com er det pr default ikke muligt at tilgå en side uden endelsen .html, og det var det der fik mig til at tænke over om det nu også var smart for den bruger der evt. vil tilgå en url. ved selv at indtaste den.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:14

hvis du bruger /webdesign på min side så får du en fejl 404 fordi siden ikke findes.

Det du skal bruge er måske nogle 404 fejl sider så?

Det er normalt at man har en endelse på sine filnavne og det har ingen betydning for søgemaskinerne - andet end det altså er med til fortælle omverdenen at det er en html side.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 01:45

www.redweb.dk/webdesign

er et bibliotek hvor der ligger en index fil i som din server pr. default læser

www.redweb.dk/webdesign.html er en html i roden af din server

Det er forskellen, SEO mæssigt downgrader det din side hvis du altid lægger dem et bibliotek ned, og brugervenlighedsmæssigt skal du have et brugerinterface der hjælper kunden, fremfor at skulle få dem direkte til den side.

Håber det var en hjælp. 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 09:11

Det manden spørger om er, om det er bedst at navngive sine sider www.eksempel.dk/testside eller www.eksempel.dk/testside.html når man snakker placeringen i google.

// Jesper Skov

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 09:25

Ja, og der er det klart bedst at vælge testside.html, da du så ligger tættere på roden.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:19

Manden kan jo ikke navngive sine sider uden endelsen så fortolkes de ikke som html sider.

Så spørgsmålet er et pseudo spørgsmål.

Derudover så kræves der et leading / hvis vi skal 1 niveau ned så som sådan er dinurl/navnher ikke slemmere end .html men .html vidregiver informationer om fil typen som nogle programmer/søgemaskiner m.v. udnytter brugbart.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:28

Jeg bruger som udgangspunkt altid (næsten) mapper, altså opretter jeg en mappe til hver side hvori jeg lægger en index.asp fil. Dels, så syntes jeg det er mere brugervenligt hvis man skal oplyse en URL f.eks. telefonisk da man ikke skal medtage htm, html, shtml, asp, aspx php eller hvad hulen man nu bruger.

Jeg har endnu aldrig haft problemer med indeksering eller ranking ved at bruge denne metode og jeg mener det er en gang vås at påstå, at det skulle forringe optagelsen på søgemaskinerne.

Det er muligt, at det vil have betydning hvis man laver længere mappesrtukturer som f.eks. domæne.dk/mappe1/mappe2/mappe3/mappe4/ men om man bruger domæne.dk/mappe1/ eller om man bruger domæne.dk/fil1.html er efter min bedste overbevisning/erfaring fløjtende ligegyldigt rent SEO mæssigt.

Tilmeldt 28. Dec 06
Skrevet kl. 15:31

Oxkjær:

Jeg bruger som udgangspunkt altid (næsten) mapper, altså opretter jeg en mappe til hver side hvori jeg lægger en index.asp fil. Dels, så syntes jeg det er mere brugervenligt hvis man skal oplyse en URL f.eks. telefonisk da man ikke skal medtage htm, html, shtml, asp, aspx php eller hvad hulen man nu bruger.

Jeg har endnu aldrig haft problemer med indeksering eller ranking ved at bruge denne metode og jeg mener det er en gang vås at påstå, at det skulle forringe optagelsen på søgemaskinerne.

Det er muligt, at det vil have betydning hvis man laver længere mappesrtukturer som f.eks. domæne.dk/mappe1/mappe2/mappe3/mappe4/ men om man bruger domæne.dk/mappe1/ eller om man bruger domæne.dk/fil1.html er efter min bedste overbevisning/erfaring fløjtende ligegyldigt rent SEO mæssigt.

Det er lige precis den metode jeg har gjort brug af.....nu har jeg så fundet ud af, at menu strukturen (den i toppen af siden) ikke overføres til de mapper jeg opretter, hvilket vil betyde, at jeg skal redigere hver enkelt mappe menu struktur.......FØJ hvor det system stinker....

Jeg tror bare jeg bruger rodmappen til at placerer alle filerne i, det er nok det letteste i længden, da der skulle have været en del mapper ØV ØV

Men 1000 tak for feedback 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)