Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb til private

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 8900 Randers
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm det kunne self godt tænkes. Det er da også noget jeg har overvejet at tilbyde kunderne hvis de self vil give lidt mere for det.

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 01:26

Jeg kan da se et enormt potentiale hvis du har en aftale med den lokale købmand der vil levere til en fast pris - så kan dine kunde få en "smørebrødsseddel" derhjemme og bestille via dig. I disse tider med mangel på hjemmehjælpere tror jeg du har noget af "den gamle service" som ældre søger!

Jeg ville snuse mere rundt i det marked, og evt få en godkendelse/blåstempling af din kommune, så de ældre tør og er trygge. Det, sideløbende med en netbutik tror jeg på. Det tager tid, trappeløb og hårdt arbejde. Hvis jeg havde muligheden ville jeg bestille tunge varer fra dig - og måske kom du/købmanden med ugens/månedens tilbud; en fødselsdagspakke med dug, flag servietter - en påskepakke med dug, servietter chokolade æg og en dusk påskeliljer - en julepakke, en gavekurv - en "frokost i det grønne kurv" - en "gammeldaws, med rugbrød, flæsk, ugens familie journalen "

Osv osv.......

Jeg syntes det lyder spændende! Lader du os høre hvad du finder på? 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 02:44

Branislav:
jeg har længe gået med en drøm om at starte et lille firma på deltid, men inden jeg kaster mig ud i det vil jeg høre hvad i synes om ideen,

Som andre har påpeget tilbyder mange købmænd i forvejen denne ydelse til meget små penge. De kan hyre et bud til "under 18" pris og ellers bruge buddet til forefaldende arbejde i butikken.

Hvad angår mail, så mener jeg ikke det er relevant for dine kunder. De ældre kan ikke skrive en mail, mens de travle lige så godt kan bruge tiden på at handle i stedet for at maile. Derudover er indkøbet langt mere kompliceret end man forestiller sig. Hvis sødmælk er udsolgt vil jeg så f.eks. have letmælk i stedet?  Har du tænkt dig at køre i bil og hvor vil du så parkere? Hvis du ikke kører i bil hvordan vil du så levere de 10 kilo kattegrus og 5 1½ liters cola på tilbud?

Rent forretningsmæssigt er det desuden særdeles svært at gøre profittabelt og det er svært at få ansatte ind i konceptet. Hvem kan afløse når du/de er syge/på ferie.

For lang tid siden overvejede jeg selv noget i samme stil, men jeg kom frem til at det ikke kunne bære. Jeg overvejede derefter at finde et område hvor der kun er skod bagere (brødudsalg) og i tilbyde levering af morgenbrød lørdag- og søndag morgen. Du skal have en aftale med en god/rigtig bager og lave en hjemmeside hvor folk stadig kan bestille når de kommer hjem kl. 04 om natten, så de kan få noget at spise uden at bevæge sig ud i det farlige sollys. Dengang kunne man ikke forvente folk havde internet, men tingene er jo anderledens i dag og når sprutten går ind sidder pengene lidt løsere især hvis man har gæster. Din aftale skal i øvrigt være baseret på at få en god procent af bageren samt leveringsomkostninger naturligvis.

Ved ikke om det kan bære. Jeg ville muligivis selv benytte mig af det :-) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 09:08

Hej Branislav

Det er ganske udmærket ide du har der.Og det med at lokal købmand levere for 20.-kr.er fint nok.Men det er 2.vidt forskellige ting vi taler om selv om det ikke ser sådan ud.

Og derfor kan du sagtens tage langt mere samt kørsel oveni-Eneste tror kræver er at du kan dække udover lokal område,for det skal kunne give afkast.Og evt kunne du flette noget med ind i denne service som give dem du tilbyder hjælp en halv time el mindre.service iform af hjemlige ting de ikke selv kan og husk lægge værdien i mange mennesker er ensomme og ville sætte pris på øjebliks snak,eller anden huslig hjælp nu du er der.

Gør du det sådan cirka kan det sagtens blive til noget.Men husk du skal ud bruge tid på marktinge dig selv og hvad du særligt har forhold til den ringe ydelse købmænd klare.(Det købmændene gør,er køre ud for holde på deres kunder.Så den 20.-er ikke noget som de ser som ydelse de skal leve af)Derfor er der en forskel iden ydelse du vil tilbyde og købmanden gør.!!giver service som holder faste kunder til.

Du skal også gør op med dig selv om det er hurtig aflæsning eller du kan og vil bruge mere tid på enkelte.Om de er ældre eller lidt yngre er behovet der.Men der er afgørende forskel på tid du bruger på hver enkelte.Føjer du igen ekstra service på vil folk også godt betale for den ekstra tid.VIl tror er samme behov er i randers og københavn.

Prøv og se det før til det er kun der svaret ligger.?S

mvh glennc

GRC
Fra 8900 Randers
Tilmeldt 19. Feb 07
Skrevet kl. 20:46

Godaften,

mange tak for jeres gode råd og opmuntring. det har man virkelig brug for når man er ved at tage så stor en beslutning. Jeg vil klart gøre brug af jeres råd om ugenstilbud osv.

Jeg vil nu gerne høre hvad jeg nu skal gøre har besluttet mig for at give det en chance. Skal jeg registrere en virksomhed eller hvordan. Derudover vil jeg gså høre med faktura kan jeg bare smide det i posen til kunderne med min konto også at de skal overføre pengene eller hvordan gør man? Hvordan reklamere jeg bedst for mig selv er det ved at møde folk på gaden eller noget avis reklame ? har i nogle ideer ? må man gerne gå fra hus til hus og smide en flyer ind af døren man selv har udarbejdet ?

Håber på flere svar :)

Mvh Branislav

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 16:03

Jeg synes at det en fed ide.

Kender dog ikke selv så mange steder, der kan bringe. 

Som flere er inde på, så skal det ikke sælges som "billig levering til døren", men i stedet slå på:

- Faste bude, så det kommer en tillid mellem kunde og bud (ligesom rengøringsselskaber slår på).

- Indkøbsmønster: Hjælp kunderne med at huske hvilket mærke de bruger af de forskellige ting.

- Slå op at der handles kvalitet (evt. kun økologisk hvor muligt).

- (skulle man tænke endnu vildere) kunne man supplere med at "sladre" til kunderne, når nogle af deres faste produkter er på tilbud.

- Bestilling kan jo kombineres med mailform på web og old-school papir som gives fra gang til gang.

Prisen er ikke dit favør, men eksempelvis Aarstiderne har jo fået en god forretning (uden at være specielt billige) men ved at slå på kvalitet og fleksibilitet.

Jeg synes at du skal arbejde videre med ideen - det er for tidligt i forløbet at begrave den i hvert fald ;-) 

Hold os opdateret i Amino - det kan være spændende at følge videre :-) 

Fra 8900 Randers
Tilmeldt 19. Feb 07
Skrevet kl. 17:00

Hej Martin,

mange tak for dine gode råd og positive tanker om iden.

Jeg vil nu gerne høre hvad jeg nu skal gøre har besluttet mig for at give det en chance. Skal jeg registrere en virksomhed eller hvordan. Derudover vil jeg gså høre med faktura kan jeg bare smide det i posen til kunderne med min konto også at de skal overføre pengene eller hvordan gør man? Hvordan reklamere jeg bedst for mig selv er det ved at møde folk på gaden eller noget avis reklame ? har i nogle ideer ? må man gerne gå fra hus til hus og smide en flyer ind af døren man selv har udarbejdet ?

Håber på flere svar :)

Mvh Branislav

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:33

Min egen erfaring og som også er den bedste er at du smider flyers ud hver dag alt det du kan.Jo flere du får ud jo bedre siden af kan du sende med post adresse løs gennem post danmark aftale.Ja du må godt smide ind overalt lægge dem butikker overalt erhverv-men spørg dem for god ordens skyld om du må lægge noget reklame eller anden ord lyd.lav nogle visitkort eller få dem lavet dem kan du også bruge til stikke ud farten.

Bedste du kan er at tilmelde dig moms med samme.så har du gjort det og får troen med dig du giver dem blot navn på hvad firma skal hedde og om du skal køre det fra din bopæl så giver du dem den adresse.Så får du papir udskrift med firmanavn og moms nr med samme som du kan og skal bruge mange steder frem.

Du kan godt reklamere gennem aviser og andre steder.men det der virker bedst er det du selv kan gøre.Der er også steder jeg ikke vil anbefale du gør det udover det du giver ikke giver ind samme vej.Men de steder kan du få personligt er ingen grund til lægger ud her.

Du kan enten gøre klart at betaling skal ske med samme-eller have en faktura med som du selv skriver du giver dem.med moms nr og det hele på-eller du kan gøre begge dele efter hvad kunder er og du aftaler.

Men følg det du fornemmer syntes er bedst-du kan jo også lave ordning med folk betaler hver 14.dag eller md som du så skal holde regnskab med.Der er masser af muligheder.

Go fornø'jelse

med hensyn til moms og registrering samt marketing kan du finde det hele under andre debatter.Så du får det forklaret på flere måder.

Læs og find især under moms og regnskaber.!

Mvh glenncYes

GRC
Fra 8900 Randers
Tilmeldt 19. Feb 07
Skrevet kl. 21:39

mange tak..

Du siger jeg skal moms registrere mig med det samme. hvad nu hvis jeg gør fordel af de fordele der er når man er moms registreret men ikke når en omsætning over 50.000 hvad sker der så ?

Mvh Brano

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:21

Tjek også lige om der er regler omkring fødevaretransport du skal overholde, det kunne jeg ret nemt forestille mig kunne blive aktuelt. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)