Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskabsskat

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle

Mit første årsregnskab er lavet og indrapporteret for et Holding selskab.

to spørgsmål i den forbindelse omkring skat:

1) der er registreret udbytteskat på skats hjemmewide for selskabet, skal det betales af selskabet ieller personligt? Og hvordan?

2) årsregnskabet viser en overskud og dermed skat, dog kan jeg ikke se dette på skat hjemmeside og har ej heller modtaget noget i eboks? Skal jeg bare afvente eller hvordan foregår det normalt?

på forhånd tak for hjælpe

Tilmeldt 28. Jul 17
Indlæg ialt: 29
Fra  Nordesk Skrevet kl. 10:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ift. (1): Skatten skal indeholdes og betales af selskabet. Det resterende beløb udbetaler du til dig selv.

Leder du efter kontor? Vi hjælper dig helt gratis.

Læs mere hos Nordesk. Psst. Vi kan også hjælpe dig med at udleje overskydende plads på dit kontor

Tilmeldt 28. Jul 17
Fra  Nordesk Skrevet kl. 10:13

Og selskabsskatten bliver (så vidt jeg ved) bare trukket via selskabets skattekonto.

Læs mere hos Nordesk. Psst. Vi kan også hjælpe dig med at udleje overskydende plads på dit kontor

Tilmeldt 28. Jul 17
Fra  Nordesk Skrevet kl. 10:14

Og selskabsskatten bliver (så vidt jeg ved) bare trukket fra selskabets skattekonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47218
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LukasGjetting:

Og selskabsskatten bliver (så vidt jeg ved) bare trukket fra selskabets skattekonto.

korrekt.  Udbytteskat skal selskabet tilbagholde med 27% og personen selv hvis 42% grnse

Selskabsskatbetales via 3 acontoskatterater, og trækkes via skattekonto. Er ikke alt betalt under året, tilkommer grimme ikke fradragsberettgede renter når dn opkrlves nov året efter, ligelige fra 1/1 

Venlig hilsen John Hannover

Tilmeldt 11. Dec 10
Skrevet kl. 17:37

Hej alle

mange tak for jeres svar. i skriver det bliver trukket på skattekontoen. Men syntes ikke jeg kan se det nogle steder, jeg har ikke fået nogle aconto betaling I løbet af året. 

Tilmeldt 11. Dec 10
Skrevet kl. 17:48

Argh, beklager, det lykkes mig at finde selskabsskatte betaling via acconto. Men da et tillægsspørgsmål. min to selskaber er sambeskattet. Hvilket bør da betale pengene Eller er det lige gyldigt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04

Jeg forstår ikke du ikke bruger en rutineret-  jeg ser SÅ mange græde fordi det TROE4DE de fik alt ret men groft missede - skattereguleringer, skatteangivelser og og. Specelt når der er holiding med - Det er så ærgeligt nr skat går 3 år tilbage og kalder fejl

Sambeskatningskredsen laver samlet skatteopgørelse - adm typisk holoidng betaler samlet
Internt afregner drift til holding som typisk  - msangler penge i holding oprettes normalt lå med fuld lånebrev og markedsrente

Du kan ikke se skatten i skattekonto med det samme - den trækkes nov året efter med ikke fradragsberrettiget renter fra 1/7 til nov og betalingen sker - Du kan ikke np akonto som var to rater 2024 og en i forår 2025 - sidste dog med en del rente 

JEG vil frååde dig til at ofte lidt på at få alt ret - jeg vil påstå jeg ser grove fejl, der både kan give skat for flere år OG kan føre til hæftelsesgennemrud og personlig hæftelse - f.eks manglende noteangivelse af under $ ek under året mm

Husk skema kontrollerede oplysinger for drift, holding og for begge for dig selv personligt ind til skat med årsangivelsen

God vind med det i alle fald. John Hannover

Tilmeldt 11. Dec 10
Skrevet kl. 07:37

Hej John

Mange tak for dit svar og der har skam været revisor på, nu er det mere et spørgsmål om betalingen til skat.

Eksempel:

øverste holding skat = - 10 TDKK

nedre investeringsfirma = 125 TDKK

sambeskatning = 115 TDKK

Er det korrekt forstået at nedre firma betale 125 TDKK til øvre der så totalt betaler 115 til skat? 
jo før efter 1/7 desto bedre for at spare renter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54

Jeg tør ikke svarer uden at kende meget mere - - sambeskatning er efter min mening noget man lader en kyndig om, og samme bør checke at skattekorrektioner er korrekt udført - jeg tør ikke råde helt konkret blot om prinncipper, for går det galt, får jeg let skyld'
Venlig hilsen John H

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)