Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøj til eget forbrug

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 67
Fra  ButikUnique Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har åbnet en sko og tøj butik, i feb. måned. Spørgsmålet er, kan vi give vores børn tøj og sko fra vores forretning, og blive beskattet af

det, eller hvordan er reglerne på dette område?.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:56

Hej!

Ja......det kan i...indkøbspris+moms!

Tilmeldt 4. Jun 07
Fra  ButikUnique Skrevet kl. 08:20

Hej Peter.

Og tak for det hurtige svar, jeg havde bare hørt en lille fugl synge om, at man kunne blive beskattet af X antal kr. derefter kunne man

beklæde sine egne børn, men det er måske helt ude i skoven.?

Venlig Hilsen.

Michael.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:44

Hej!

Ja......du kan måske nok bruge de vejledende takster vedrørende forbrug af egne varer.

Kræver dog, at udtagelsen fremgår af den løbende bogføring.

Tilmeldt 4. Jun 07
Fra  ButikUnique Skrevet kl. 10:32

Hej Peter.

Det lyder indviklet, så det bliver indkøbspris+ moms. Endnu engang tak.

Michael

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:16

Hej Michael

Det er ikke så indviklet endda. Den liste, SKAT udgiver, viser, hvor meget man skal beskattes af, hvis man ikke har lavet løbende registreringer. Listen kan du finde via dette indlæg på min blog: Privatforbrug - det skal vi da ikke registrere? Siden det er mindsteangivelser, vil det nok godt kunne svare sig for jer at registrere jeres private udtagning af varer som Peter nævner, også fordi det ikke er så svært, når det er tøj og sko, som det ville være, hvis der var tale om fødevarer eller noget tilsvarende "dagligforbrug".

Tilmeldt 4. Jun 07
Fra  ButikUnique Skrevet kl. 17:11

Hej Anette.

Interssant, som jeg læser listen fra SKAT, er en forbrugsenhed for et barn på 14 år og et beløb på 3.060 kr. Under 14år er det 0,3

vil det sige at vi har 2 børn på 8&10 år bliver vi beskattet af en 1/3 alså 1.020 kr pr. barn? og hvor meget tøj eller sko dækker en forbrugsenhed,

det er vel ikke ubegrænset?

Venlig Hilsen

Michael

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:05

Hej Michael

Jeg er ikke sikker her, for formuleringen i SKATs vejledning: "SKAT har fastsat følgende vejledende mindstesatser vedrørende 2008", vil normalt skulle tolkes sådan: Et realistisk niveau, dog mindst... og så beløbene. Eller sagt på en anden måde: Alt derunder lyder i SKATs øre urealistisk. I forvejen kan I jo købe tingene til meget, meget lave priser. Men der er flere vinkler og overvejelser, man kan tage ind over. Det er et emne, der nok kunne være en diskussion værd, er du fra København, for så kunne vi jo tage den op på en infomøde. Ellers synes jeg lige, du skal vende den med en revisor, hvis du har en sådan. Men udtrykket forbrugsenhed er "en normal persons forbrug på normalt niveau", hvis der f.eks. er tale om fødevarer svarer det til, hvad en person kan spise, sådan gennemsnitligt. Hvordan du så vil omsætte det til beklædning må bero på et skøn... 

Tilmeldt 4. Jun 07
Fra  ButikUnique Skrevet kl. 17:02

Hej Anette.

Du er taget på ordet, jeg tilmelder mig snarest mulig, de infomøder lyder spændende. Tak for hjælpen.

Venlig hilsen.

Michael

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)