Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrent har købt mit .se-domæne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 24
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Sagen er den, at en konkurrent har købt et .se-domæne som er identisk med mit .dk-domæne. Hvad er det nemmeste at gøre her?

Kan se, at jeg kan klage hos de svenske myndigheder, men det nemmeste ville være, hvis vi kunne tage det i Danmark, tænker jeg. Jeg skal ikke bruge domænet foreløbigt, men det er frustrerende, at de har købt domænet, kun for at jeg ikke skal kunne købe det. Det er selvfølgelig i ond tro, kan ikke se andet perspektiv.

Hvad bør jeg gøre?

Vh

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:55

Med mindre du har et registreret EU varemærke eller World wide varemærke, kan du intet gøre. 

For de krænker dig ikke på nogen måde, da de er i et andet land.

Og sagen kan ikke tages til Danmark, da den intet har med DK Hostmaster eller de danske domstole at gøre.

Så enten skal du finde et andet domæne, eller også skal du gå i dialog med dem.

Tilmeldt 1. Jul 24
Skrevet kl. 18:05

Hej Fashion-Seller,

Tak for svar. Vil jeg kunne registrere EU-varemærket senere hen, når/hvis det bliver aktuelt, og derfra klage i Sverige?

Vh

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:21

Nej du kan ikke kræve noget med tilbagevirkende effekt. 

Det er for sent desværre. 

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 252
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 19:30

Det er det, som man kalder "reverse domain name hijacking", hvor varemærket er nyere end domænet. Men hvis domænet f.eks. matcher dit firmanavn og en konkurrent har købt det bevist for at skade dig, er der stadig muligheder uden et varemærke. Du kan prøve at kigge nærmere på https://www.wipo.int/amc/en/domains/cctld/se/index.html

Og ellers sæt det til overvågning inde på https://www.netsite.dk/domaene/ så får du i hvert fald besked, hvis det en dag bliver ledigt igen. På et eller andet tidspunkt, bliver de nok trætte af at forny det ;)

Tilmeldt 1. Jul 24
Skrevet kl. 11:18

Tak, Christian. Det er nu sat til overvågning.

Altså vi snakker et domænenavn, som er "fuldstændig, en-til-en, identisk med mit brandnavn".se. Det er udelukkende for at holde os tilbage i ond tro. Vi må give det noget tid, og forhåbentlig bliver de trætte af det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)