Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal man vælge. Google Ads, Performance Max eller begge del?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal man vælge og hvad er forskellen på Google Ads og Performance Max?

Hvis man skal have begge dele, er der så flere omkostninger ved at få begge dele serviceret at et marketing bureau eller er det en del af Ads pakken?

Er der nogen der kan anbefale et godt marketing bureau til dette?

Håber der er en venlig sjæl der kan forklare dette.

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 23:59

Performance max er en kampagne type i Google Ads platformen. Når du får et bureau til at servicere din google ads konto, så afregner de som regel i timer for driften af hele dit setup. De laver et samlet setup som oftest består af forskellige kampagnetyper, hvor pmax tit er en af kampagnetyperne.

Jeg vil anbefale at du tager en snak med flere forskellige bureauer for at du kan finde det bedste match. Nogle af de bedste bureauer på Google ads i Danmark er bl.a. Lazzaweb, Obsidian Digital, s360, Refyne mm.

Tilmeldt 5. Mar 20
Skrevet kl. 00:06

For at forklare performance max, så bruger PMax automatisering og machine learning til at optimere din annoncering på tværs af hele Googles netværk (Search, Shopping, YouTube, Display, Gmail, Discover og Maps). Du uploader dine billeder, tekster og mål, og Google sørger for resten.

Nu ved jeg ikke hvilke type virksomhed du driver, men I et normalt e-commerce setup, vil du oftest se at størstedelen af omsætningen kommer fra Shopping kampagner og Search kampagner.

Fra Søborg
Tilmeldt 5. May 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:48

Hej og tak for dit svar. 
Jeg driver en håndværks virksomhed og har brug for daglige opkald fra kunder der ønsker nogle opgaver udført. 
Har prøvet forskellige firmaer til at styre annoncering på Google, men det har ikke rigtigt været noget der har rykket så meget. 
Vi har et månedligt budget på 15.000 kr og jeg har det nok som en blondine derskalmpå værksted med sin bil. Har ikke en dyt forstand på Google. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:36

Som håndværker vil det sjældent give mening med Pmax / Shopping - I har ikke en webshop vel?

Det der typisk virker rigtig godt er en kombination af Google tekst annoncer og SEO.

Med et budget på 15.000 per måned bør I kunne få maser af kunder ind, ja forudsat i sælger noget der søges efter i Google.

Du er velkommen til at kontakte mig direkte på Tlf.: 20737283 så skal jeg nok give dig en time U/B.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 5. Mar 20
Skrevet kl. 23:03

Ja, som håndværker virksomhed vil det som regel kun give mening med helt almindelige search kampagner. Hvis det er helt nyt for dig, så vil jeg anbefale at du tager fat i et par bureauer og ser hvor du ser det bedste match. Med et budget på 15.000kr, så skal du forvente at 3-4.000 går til bureauet for antallet af timer de bruger på casen, og resten bruges på annoncer.

Det du nok vil opleve er, at de laver 3 forskellige kampagner:

1 brand kampagne som samler alle dine brand søgninger

1 generisk kampagne som har ad groups til hver enkel service/renoveringstype/bygningstype du tilbyder

1 DSA kampagne som løbende optimerer efter at finde nye søgeord at byde på som ikke er tilføjet til den generiske kampagne.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)