Jeg arbejder for en stor forsikringsvirksomhed (om lidt kan du se, om du kan gætte hvem) og jeg lavede for nylig en AB-test, som jeg ikke fatter noget som helst af. Sitet sagen omhandler er til erhvervssegmentet. På forsiden er der et element henvendt primært til små og mellemstore virksomheder, som forslår man indtaster sit cvr-nummer, for tilgengæld at få forslag til forsikringer til virksomheden baseret på branche. Det ser sådan ud: tryg [punktum] dk/erhverv?typeahead=false Få benytter det, men de der gør er glade for det. Hypotesen var, at det skyldes, at relativt få kan huske deres CVRnummer. Derfor lavede vi en ny version hvor man i stedet kan søge efter navnet på sin virksomhed. Når man har fundet sin virksomhed kan vi selv finde CVR-nummeret og fortælle hvilke forsikringer virksomheden (sandsynligvis) skal bruge. Den ser sådan her ud: tryg [punktum] dk/erhverv?typeahead=true Vi AB-testede de to op imod hinanden. Jeg var helt sikker på at jeg havde fundet et guldæg, men vi tester altid alligevel. Jeg blev virkeligt overrasket, da jeg så at versionen med min nye fine typeahead kun fik halvt så mange til at benytte guiden der giver anbefalinger. Senere satte vi også tracking på alle mikro-interaktioner, og det skyldes langt overvejende, at færre interagerer med feltet i det hele taget. Første spørgsmål. Passer hypotesen? Kan I huske jeres CVRnummer udenad? Kan ejere af små/mellemstore virksomheder sædvanligvis det? Andet spørgsmål: Har I nogle bud på, hvorfor der er langt færre der begynder at anvende feltet, hvis der er typeahead, end hvis der ikke er? Er det f.eks sværere at forstå hvad man får ud af det, evt. pga. de ændringer i teksterne der følger med? Jeg sætter kæmpe pris på jeres feedback! På forhånd stor tak! |
Forstår du det her AB-test resultat...?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)