Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundejerforening-laver opsparing.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 25
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Vores Grundejerforening vil starte årlig opsparing til nogle specifikke fremtidige større udgifter.
Er klar over, at udgifterne skal være indeholdt i vedtægterne.
Har tænkt at bogføre denne opsparing sådan.
Det ekstraordinære opsparede beløb debiteres bankkontoen, og krediteres en ny balancekonto, som årligt forøges med det årlige beløb.
Vi fastholder vores eneste bankkonto.

Har nogen her erfaring for dette.

Hilsen Kugul
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38

går ud fra indbetalingerne til denne er taget som indtægt i foreningen først - og SÅ kan det periodiseres og overføres til en konto for fremtidig xxxx

Men det skal jo ind over indtægter først som medlemskontingent - særkontingent

jeg tror de fleste bruger en excel til at vise om der er noget der er vej konto og noget hække osv rent faktisk ud fra samlet bank blot

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 25
Skrevet kl. 10:39
Selvfølgelig enig i at den ekstraordinære medlemsindtægt bogføres i kredit og på bankens konto i debet.

Men når det er besluttet, at der skærmes en del af disse indtægter til opsparing til f.eks. astfalt på vores private vej til brug om ca 10 år, så vil jeg bogføre det opsparede beløb i kredit på en ny statuskonto (astfalt), og debitere på egenkapitalkontoen. Eller bør jeg debitere på driftens konto for medlemsindtægter.
På forhånd tak.
Kugul
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32

jeg ville bruge excel og lade det stå på banken som hele tiden bør stemme - det gør den også med det du beskriver, men så er egenkapital vel gal - med mindre du kan gøre det i en gruppe der lægges sammen - til samlet egenkapital - men hvad glæde har du af det? Der står jo stadigt det store beløb i banken - men din måde kan da fungere. Det er ikke som man ville gøre i et selskabsregnskab

Enten ville jeg har to bankkonti eller blot vide, at xxx.xxx kr i banken hører til asfalt via en excel - og i excel budget og regnskab til generalforsamlingsvisning - køre kolonne vejfond for sig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 25
Skrevet kl. 14:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for hurtige svar. Jeg tænker, at jeg bruger excel til at vise deltaljerne i formuen.

Hilsen Kugul

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)