Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ordrebekræftelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Feb 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Købte 2 lamper i en møbelforretning,  de skulle bestilles hjem men jeg betalte dem med dankort med det samme.

Jeg fik dankort kvitteringen på betalingen og en håndskrevet ordrebekræftelse fra sådan en ordrebekræftelse blok.

Har modtaget mine lamper og spørger efter en faktura. (Privat så det er ike købt til forretning)

De siger at min ordrebekræftelse er min faktura?

Så det jeg har er en ordrebekræftelse og kvittering på betaling med dankort på beløbet.

Det er vel ikke korrekt?

Skal en butik lave en faktura på sådan et køb til en privat kunde?

Tak

Tilmeldt 27. Oct 24
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frisk fra hoften:

Ifølge dansk lovgivning er der ikke et krav om, at en butik udsteder en faktura til privatkunder ved hver transaktion. Dog skal butikker kunne dokumentere deres salg i forbindelse med regnskab og momsindberetning. Mange butikker vælger at udstede kvitteringer som en form for dokumentation for købet, hvilket også er nyttigt for kunder i forbindelse med returneringer, reklamationer eller garantisager.

www.scanboat.com - bådmarked. Hvis din båd findes, så findes den med stor sikkerhed på scanboat.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31

Kun B2B har krav på faktura men du bør have en kassebon i forbindelse med dankort betalingen, da beløbet uden faktura skal ind over butikkens kasse - så der bør / SKAL du have en bon hvor der fremgår 2 lamper kr xxxx   og ikke kun en dankort kvittering hvor købet Lamper - pris - moms ikke fremgår.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Oct 24
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:33

Han har en ordrebekræftelse og en dankort kvittering de 2 hæftet sammen er vist rigeligt.

www.scanboat.com - bådmarked. Hvis din båd findes, så findes den med stor sikkerhed på scanboat.com

Tilmeldt 29. Feb 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:42

Hej

Tak skal I have. Ja kun dankort bon på beløbet, plus ordrebekræftelse med beløbet på også hvor der står hvad der er købt.

Nå men undrede mig bare da ved køb af andre møbler i andre butikker har jeg modtaget en faktura.

Der skulle forhåbentlig ikke blive noget med lamperne og hvis så stoler jeg på butikken.

Synes bare det var mærkeligt.

Tak igen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:28

hvis din kassebon viser det den skal - varen kort - beløb og moms specificeret, er det nok - ellers ikke hvis den kun viser betalingen uden hvad du har betalt og momsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)