Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - Rykkergebyr på Skattekonto i enkeltmandsvirksomhed (vedr. moms indbetalinger)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har fået et rykkerbebyr på 65 kr. på min Skattekonto (for sen indberetning af moms).
Når jeg skal bogføre det i Dinero, skal jeg så bare lave et finansbilag sådan her:

Konto: 64100 - Momsafregning
Beløb: -65,00
Modkonto: 7360 Offentlige bøder og gebyrer

Jeg har set en guide, der mener at jeg skal bruge konto: 63100 - Skattekonto. Men denne konto er der slet ikke aktivitet på i mit regnskab, da jeg jo som enkeltmandsvirksomhed afregner Skat personligt via min selvangivelse.

Alle posteringer på min Skattekonto hos Skat/Erhverv vedr. kun moms.

Så umiddelbart synes jeg det giver mere mening med 64100 - men jeg vil lige tjekke med jer om jeg overser et eller andet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

du har ret - du må oprette skattekonto når du får en bod via skattekonto
Du kunne måske slippe om ved at betale den fra erhvervskonto og bogføre

7360 mod erhvervskonto, og så går skattekonto jo i 0

men ellers via skattekonto oprettet og så udlign den via erhvervskonto MEN, husk 7360 betyder, at det IKKE må være med som fradrag i regnskabet. Den ligger godt nok under udgifter MEN har netop den tekst for, at man skal huske at skatteregulere for den i skatteregnskabet = lægge beløbet til årsresultat, ligesom andre evt bod og rente mm fra offentlige

Du burde alt andet lig også have fået en bod på 800 kr for den for sene indberetning, med samme bogføring og uden fradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)