Jeg har en revisor der siger st ifølge ny lovgivning kan jeg ikke fortsætte som jeg plejer og skal bruge fx billy. - Jeg må ikke oprette faktura i excel selvom alle nødvendige oplysninger er der - Jeg må ikke gemme bilag i google drive og bogføre når jeg vil (jeg sender dem til han en gang imellem) Kan nogen fortælle om det er en ny lov og hvad den hedder? |
Det er bogføringsloven der er ændret. Du kan læse mere her
https://erhvervsstyrelsen.dk/tidsplan-for-virksomheders-digitale-bogfoering
Det fremgår ikke om det er ApS, men hvis det er, så har du også et brev i virksomhedens e-boks fra Erhvervsstyrelsen (med mindre dit regnskabsår slutter januar-maj)
Der er en fin (lang) liste af mulige systemer her
https://erhvervsstyrelsen.dk/fortegnelse-over-registrerede-bogfoeringssystemer
Og hvis du tænker "hvorfor", så er vi i Danmark (ligesom mange andre lande) på vej mod e-fakturering med henblik på effektivisering og skatte/moms-kontrol.