Hej. Jeg vil gerne starte en lille virksomhed, hvor jeg estimeret tjener 4000kr om måneden. Da jeg får handicaptillæg, og derfor nærmest ikke har noget fribeløb, og dermed ikke må arbejde - ville jeg høre om der er en måde, hvor jeg ikke skal trække lønnen ud til mig selv, så pengene bliver i virksomheden. Helst ikke anpart, da jeg ikke har startkapital.
ved VSO - men om du må drive virksomhed og anvende VSO til skatteudskydelse sammen med handicap tillæg ved jeg ikke. Ellers ApS som snart kan stiftes med næsten ingen penge 20 t kr
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg undrer mig over det du skriver her på din side så;
“For benytte VSO i forbindelse med SU er det vigtigt, at virksomheden er erhvervsmæssigt drevet, da VSO ellers altid kan forkastes, hvilket kan være dyrt. Til erhvervsmæssigt drevet regnes som udgangspunkt med ca 600 timers arbejde per år (50 timer per måned)”
Jeg kommer ikke til at arbejde 50 timer pr måned, og så kan jeg ikke gøre benytte VSO?
Hvis jeg starter en APS er du så sikker på, at de ikke vil fjerne mit handicaptillæg selvom jeg ikke trækker løn ud til mig selv og lader pengene stå i selskabet?