Hej Jeg har søgt efter det, men syntes ikke at kunne finde noget. Jeg er i den situation at vores virksomhed passer viceværtopgaver for en andelsboligforening. Som en del af kontrakten har vi en aftale med et snerydningsfirma, som står for glatførebekæmpelsen. Det er nævnt direkte i aftalen, at de står for denne del. Hver måned sender de mig en regning, som jeg fakturerer videre. Jeg betaler naturligvis virksomheden efter deres betalingsfrist. Kunden er derimod ikke så hurtigt. Formanden har taget billeder, da han "lige ville se om de kom tilbage for at tage resten". (Billederne er faktisk ikke noget værd. De viser ikke at der ikke er saltet/ryddet). Det er tydeligt at han kunne have sagt noget på dagen. |
En klage skal komme umildbart i forlængelse af, at man opdager problemet, således modparten har mulighed for at udbedre manglerne.
Så jeg vil mene, at indsendes der en klage over manglende snerydning over 4 mdr efter den faktiske dato, vil dette være at betragte som en ugyldig klage, da man ikke har reageret og påtalt problemet rettidigt.
Og dermed kan du afvise klagen.