Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr.: Investering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Chai Nat
Tilmeldt 10. Jun 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et mindre firma med et rimelig overskud, vil gerne investere noget af det overskud i enten aktier eller anden virksomhed. Har du et godt råd.?

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 17:31

Hej Henrik.

Aktiemarkedet er ret nervøst og de fleste anbefaler at gå kontant, men du kan evt. finde råd og vejledning på www.euroinvestor.dk/debat

hvor indlægget måske passer bedre ind. Alternativt kan du investere i "sikre" entreprenør projekter (forhånds solgte), har et link og noget information til en entreprenør i Norge der udbyder dette som umiddelbart virker troværdig. Afkastet for dette er ca. 20 % for 6mrd., men det skal selvfølgelig vurderes ud fra risici der kræver nærmere undersøgelse. Hvis du er interesseret i det sidste kan jeg godt sende materialet til dig.

Personligt aktietip ; Nunaminerals efterforsknings selskab på Grønland, aktien kører meget i cyklusser med laveste værdi i midt 2. kvartal., ligger dog ca. 20 kr. under sidste års niveau men stiger regelmæssigt fra midt 2. kvartal til sidst 3.kvartal med ca. 15-20%. De kan selv undersøge kursforløbet igennem aktiens levetid og vurdere om det er noget for dem, supplerer selv i denne periode.

Med Venlig hilsen

Munch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49

Jeg vil ikke turde vove mig ud i noget usikkert p.t.

Sats på det sikre...evt. obl. markedet.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 13:47

Det er da ærgerligt at investere penge og se dem forsvinde fordi det var en investering i noget, man egentlig ikke havde det store kendskab til. Jeg er selv i samme situation og bruger da også lidt tid på at få noget mere ud af pengene end at have dem stående i banken til en latterlig lav rente.

De gode råd er jo altid gyldige: Invester ikke alle dine penge på samme hest, risiko og afkast hænger sammen og så videre.

Aktier er lidt vanskeligt i øjeblikket, men jeg er faktisk selv gået ind i markedet for en måned siden og har indtil videre haft tilfredsstillende afkast. Jeg har dog også en baggrund indenfor området og (bilder mig selv ind at jeg) kender lidt til markedet. Men pas meget på og vær opmærksom på, hvad du er villig til at tabe - og hold fast. Alternativt kan du arbejde på en bedre rente i banken eller satse på obligationer. På mybanker.dk kan du dels se, hvad du kan få i indlånsrente forskellige steder og dels har de en ganske god ordning, hvor du placerer dine penge som aftaleindlån. Det er enkelt at håndtere. Jeg ved ikke, hvor meget du har, men du skal så have omkring 500.000,- eller derover før det er interessant.

Jeg arbejder dog selv mere på at finde og udvikle nogle mere varige aktiviteter, jeg kan sætte penge i - og det er ikke ideer, der hænger på træerne. Der er mange, der gerne vil have dine penge, men du skal også her passe på, så de ikke bare forsvinder i et fantast-projekt. Det er en god ide at man ved noget om området og kan have en daglig omgang med det, så du har føling med hvordan det går. Men tænk også på det i relation til dit aktivitetsniveau i dit nuværende firma.

Et sidste forslag er måske også at satse på dig selv (=udvide dit firmas aktiviteter - hvis du tør *S*).

Hilsen Jakob 

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 18:01

Hej Henrik, eller andre der fulgte rådet om at købe Nunaminerals for ca. tre måneder siden. Aktien har haft nogle forrygende måneder, men det ser ud til, at den kommende tid vil byde på mere uro omkring aktien. Derfor vil jeg gerne "afslutte" mit tidligere råd, og derfor forslå at sælge aktien igen, hvis man altså ikke ønsker at holde skarpt øje med dens bevægelser hverdag. Aktien kommer højere op i værdi endnu, men jeg tror den vil stagnere meget i den kommende tid og derfor er det bedre for mange at stille sig tilfreds med de 25-30 % de har tjent. Ønsker Jer al held lykke med videre investeringer:)

Mvh

Simon

Fra Århus
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:49

Hej Henrik

Hvis vi snkker om at investere i aktier, skal du ind og kigge lidt på tendenser, brug nogle uger på at finde nogle bestemte aktier og analyser deres tendenser(kurs) i denne periode. Som markedet ser ud i øjeblikket, er det meget ustabilt og det vil være bedst og vente til det stabilisere sig. Man kan godt fornemme en "krise" i øjeblikket, som for det meste skyldes olie prisernes himmelflugt. Det gode ved en krise er dog, at det er fordelagtigt for køberne, da aktiekurserne er lave. 

En god strategi er at sætte pengende i en del forskellige aktier, som har stigende tendenser. Dette kan være mere sikkeret, fordi selvom nogle vil falde i kurs, er tendensen at de fleste vil stige. Men vent dog og se markedet an, da det for tiden er meget spændt/nervøst.

-Husk du skal ikke investere penge du har planer om at bruge på et tidspunkt. Det skal være penge som du ikke afhænger af. Lad os sige inden for min 5 år. 

Håber du kan bruge disse råd.  

Held og lykke i fremtiden Smile

Mike 

Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:59

Hvis du er ny på investeringsområdet, og ikke har den fornødne tid til at følge med i markedet, så kontakt en proffessionel forvalter. Gerne en uafhængig, som ikke er "gift" med en bank. Jeg bruger selv Acta Kapitalforvaltning. De er nye i Danmark, men store i skandinavien, og har kontor i Aalborg og København. Man får en personlig investeringsrådgiver, og uafhæning (af bankerne) rådgivning. Træerne vokser selvfølgelig ikke ind i himmelen, så det er lidt dyrere end hvis man gør det selv, men til gengæld kan man selv koncentrere sig om det man er god til. kha@actakapitalforvaltning.dk eller 25238875.

Eller skal du som andre foreslår starte på www.euroinvestor.dk og bruge de ca. 500 kr. et medlemskab koster pr. år.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)