Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bad leaver vs Good leaver pga. sygdom

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg tidligere co-founder i et produkt firma, hvor jeg desvære fik stressnedbrud i vesting perioden så jeg måtte stoppe med at være med i firmaet. Nu har firmaet fundet en ny til at købe mig ud og lavet en overdragelses kontrakt hvor de har beskrevet mig som Bad Leaver med begrundensen at "jeg selv valgte at forlade firmaet". Men da det var pga- sygdom mener jeg selv, at jeg er good leaver. Ved I om det var nogen betydning for mig og mit holding firma efterfølgene om jeg accepterer Bad leaver stemplet? eller skal jeg stå op for at jeg oprigtigt var good leaver?
Glæder mig til at høre jeres indput.
Hilsen Linda

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville alliere mig med en advokat her, for du er jo oppe mod nogen der givet tænker jura og konsekvenser. Jeg kan ikke afgøre op og ned her, da der sikkert er en anden historie fra den anden side, men generelt ville sygdom ikke føre til brugen af bad leaver
Mest har det betydning for fratrædelse/udtrædelsesvilkår, det er normalt ikke noget der er officielt
Betegnelserne bruges normalt som;

• Good Leaver: En medarbejder eller aktionær, der forlader virksomheden under positive omstændigheder, såsom pensionering, sygdom, død eller opsigelse på grund af virksomhedens forhold. Good leavers får typisk lov til at beholde deres aktier eller modtage en fair kompensation2.

• Bad Leaver: En medarbejder eller aktionær, der forlader virksomheden under negative omstændigheder, såsom grov misligholdelse af kontrakten, frivillig opsigelse uden gyldig grund eller overtrædelse af konkurrenceklausuler. Bad leavers mister typisk deres aktier eller modtager en reduceret kompensation

Så meget afhænger nok af hvad konsekvensen af brugen er for dig, og du bør have en jurist ind over inden du går videre. Bare sig der er for at være sikker på alt går ret til og du ikke forstår valget "bad leaver" og så ikke mere før juristen er med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)