Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatte spm kom køb af computer for enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg købte (privat) en bærebare computer i 2023, som jeg ikke har haft bruge for, og vil gerne nu have at min enkeltmandsvirksomhed køber det til brug i denne. Hvordan gøre jeg? Kan jeg sælge computeren til min business, og hvordan bogfører jeg og betaler jeg dette? Skal jeg betale moms? (Fik ikke moms'en på det oprindelig køb refunderet, da det blev købte privat.)

På forhånd mange tak for hjælpen!!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22

Shawb:
Jeg købte (privat) en bærebare computer i 2023, som jeg ikke har haft bruge for, og vil gerne nu have at min enkeltmandsvirksomhed køber det til brug i denne. Hvordan gøre jeg? Kan jeg sælge computeren til min business, og hvordan bogfører jeg og betaler jeg dette? Skal jeg betale moms? (Fik ikke moms'en på det oprindelig køb refunderet, da det blev købte privat.)

På forhånd mange tak for hjælpen!!

Du finder en tilsvarende brugt og printer annoncen og sælger den ind til til den pris uden moms  GEM kope af annoncen så du kan bevise du max har betalt det for den nu i firmaet.

Du har aldrig momsfradrag for noset der ikke er på regning til dit firma
Den skal så uanset alder, købes ud igen hvis du lukker, så gem bevis hvis den destrueres på et tidspunkt

vh John Hannover

Tilmeldt 6. Dec 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:05
Mange tak!
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)