Ja det kan jeg ikke se andet. Efter selskabsskat er der så udbytteskat så samlet svarer det mindst til løn med bundskat når du hæver 27% grænsen i udbytte og topskat når du vil hurtigt kommer op i 42% grænsen den dag du tager udbytte, så det er mere udskydelse end andet - i forhold til løn til bundskat - men du er jo ikke dansk skattepligtig i perioden
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min plan var at lade overskuddet blive i selskabet (da jeg ikke rigtig har brug for det), så jeg kunne undgå udbytteskatten. Jeg ville så trænkke udbyttet ud året efter eller hvornår jeg nu har været ude af danmark længe nok... Mit håb er derfor, at jeg kun ender med at betale de 22% i selskabsskat. hvad tænker du om det?
At du jo betaler selskabsskat 22% hvert år - og så året/årene efter udbytteskat af det overskud der har fået trukket 22% = mindst 40% og over 27% 55% eller ful topskat
havde løn til 40% ville du jo ikke have selskabsskat af beløbet som jo var udgift
Du ender med mindst 40% og 55% af alt over 27% grænsen, som jo også omfatter andre aktieindkomster
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg er vist ikke helt klar i spyttet: Jeg ville trække overskuddet ud som udbytte i senere år hvor jeg ikke er i Danmark/ikke arbejder i Danmark/ikke er skattepligtig i Danmark...
Jeg er vist ikke helt klar i spyttet: Jeg ville trække overskuddet ud som udbytte i senere år hvor jeg ikke er i Danmark/ikke arbejder i Danmark/ikke er skattepligtig i Danmark...
Men tak igen for inputtet :)
det er det jeg udgår fra. Du ER udbytteskattepligtig i DK uanset hvad af dit dk selskab, og det ER efter 22 % selskabsskat. Du er fuld udbytteskattepligtig af udbytte fra driftssted DK og samme med evt løn
vh John Hannover
Ahh, Ok, så forstår jeg - udlandsdanskere, der ikke bor/lever/arbejder i DK er stadig skattepligtige til 27% på udbytte af danske selskaber. Det giver mening!
Ahh, Ok, så forstår jeg - udlandsdanskere, der ikke bor/lever/arbejder i DK er stadig skattepligtige til 27% på udbytte af danske selskaber. Det giver mening!
Tak!! :)
ja med droftssted dk er ejer fuldt skattepligtig af 27 og 42% udbytte og evt løn Udlændinge der ejer akter uden at være hoved ejer kan søge del af udbyttet refunderet mod udbytteskat i hjemlandet, men ikke hoved ejer med driftssted DK
vh John H