Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FAKKELOPTOG DEN 27. MARTS KL.20.00 PÅ RÅDHUSPLADSEN

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er med til at sprede "ordet" for nedenstående mail - er der nogen der har lyst til at lave et synkron fakkeloptog i andre byer???

Der er krafter i gang i København og i Fredericia

Meld jer under fanerne
Big Smile

anne fogel

Fakkeloptog!

Jeg har oprettet gruppen ”Meningsløs vold skal STOPPES nu!” inde på www.facebook.com og det har heldigvis skabt så meget omtale og awareness, så vi nu er mange medlemmer. Ud over vi alle sammen er godt trætte af alt det vold i de danske gader, så er vi mange der gerne vil skabe mere opmærksomhed omkring dette emne og støtte op om de ramtes familier og ofre.

Derfor bliver der afholdt et optog for at vise vores medfølelse og ubetingede støtte til netop familierne og ofrene for den meningsløse vold som foregår hver dag i Danmark.

Optoget starter torsdag den. 27. marts 2008 kl. 20:00 på Rådhuspladsen i København. Derefter går vi i stille tempo gennem Strøget og ned til Kgs. Nytorv. Her vil vi være og snakke sammen og skabe opmærksomhed omkring situationen og ca. ½-1 time efter går vi retur til Rådhuspladsen.

Glæder os til et stort fremmøde – vi har brug for dig!
På forhånd mange tak og på gensyn d. 27. Marts kl. 20:00!

Med venlig hilsen
Helen Toft /
Anne Fogel - smykker med mod
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 14:38

Hej Helen

Super initiativ! Godt du har ændret navnet for der findes vel ingen meningsfuld vold?!

Jeg håber der kommer rigtig mange d. 27/3 :-)

Mette

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 16:39

Helen som står for fakkeloptoget kommer i tv.2 - nyhederne kl.19.00 og tv2 NEWS kl. 19.45
Godt gået med al den opmærksomhed
:-)

Tak til alle der har givet en hånd

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:12

FLOT håndteret TV2

Først mister de lyden under samtalen med Helen, for der efter at beklage og sige at optoget er onsdag.

hmmm 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 19:16

har sendt en mail med flyveren til dem :-(

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:25

MetteSkagen:
Godt du har ændret navnet for der findes vel ingen meningsfuld vold?!

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:25

MetteSkagen:
Godt du har ændret navnet for der findes vel ingen meningsfuld vold?!

Ja, mine tanker blev også ledt i retning af: Findes der noget vold der giver mening?

EDIT: UPS :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:59

Steffen E:

Ja, mine tanker blev også ledt i retning af: Findes der noget vold der giver mening?

Danmark har i hvertfald soldater i Afghanistan der udøver vold mod de lokale Taleban folk. De ploitikere der har sendt dem afsted mener forhåbentligt at det er meningsfuldt. Politiet udøver nok også en del vold.

Fra Wikipedia:

Vold hænger oftest sammen med aggression og betegner generelt handlinger, normalt overlagte handlinger, som resulterer i, eller er tiltænkt at resultere i, skade på andre personer eller dyr. Der findes grundlæggende to former for vold: tilfældig vold som betegner vold, der forekommer i tilfældigt opståede situationer og planlagt/overlagt vold som betegner sanktionerede som usanktionerede voldshandlinger i en større skala så som krig og terror. Visse former for vold er socialt og/eller juridisk accepterede, mens andre betragtes som kriminelle handlinger i en givet samfund. Forskellige samfund betragter og behandler voldshandlinger forskelligt. Uacceptabel vold ligger udenfor samfundets normer og betragtes i almindelighed som ondskabsfulde.

/Jesper

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 20:25

Omkring ordlyden er intet ændret.

Helen har oprettet en gruppe på facebook som har ordlyden:
"Meningsløs vold skal STOPPES nu!" derefter hvorfor Helen havde valgt at oprette denne gruppen: Den er oprettet den 20 og imorges kom der så, fart på, "krafter" der gerne ville arbejde for at lave et fakkeloptog...
Der var enighed om at det skulle ske på ugedagen...Husk lige på at det er folk der "lynbørge" handler og overhovedet ikke kender hinanden...

Selv tænkte jeg også: Er der noget vold der giver mening - derefter tænkte, jeg hver ting til sin tid...

I sidste ende tror, jeg at budskabet når frem :-)

Kunne tråden bruges til, om der var andre herinde fra - der havde lyst til at handle og som måske sidder i en anden by.

Anne

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 18:16

Til dem der har lyst.

Du kan finde gruppe her, men du skal være facbook bruger.
http://www.facebook.com/group.php?gid=11532946495

Jeg kan oplyse, at der på nuværende stund er 1100 "medlemmer" af gruppen.

Og der forsøges at oprette det samme i Odense.

Så til alle der har lyst, vi har hårdt brug for flere - meld jer under fanen :-)

God påske
Anne

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)