Hej alle, Jeg modtager fortrinsvins betalinger til min virksomhed via Paypal. I min PayPal wallet står der en blanding af USD og DKK. Det kan INGEN af de danske bogholdersystemer håndtere (Billy, Dinero... osv). De kan kun afstemme med en alm. bank og deres systemer forstår ikke en bankkonto med flere valutaer. Nogle gange fakturerer jeg i USD med modtager så pengene inde på PayPal i DKK. Der går så HELT *** i Billy systemet. Dertil kommer at der er PayPal fees som skal trækkes fra - det er et værre rod.
Johanne |
Jeg kender ingen der kan bogføre i flere valuta, det vil altid kræve valutareguleringer osv, helt som du vel heller ikke fakturerer på skift i DKK og USD - det kan du ikke få et regnskab til at håndtere - du kan fakturere i DKK og lade betaling ske i USD og ved skrive USD beløb med, men du kan ikke fakturere i skiftende valuta i noget program jeg kender i alle fald
hvad betaling angår, så veksles der til DKK og det som står giver så ved årsskifte anledning til en kursregulering, hvor det du har i DKK på paypal i bogføringen, ændres ud fra hvad den samlede værdi er, op eller ned
Jeg ville tale med f.eks sandgrav solutions om noget integration men det er ikke noget du umiddelbart kan - du må KUN fakturere og bogføre i EN off valuta og kun via DKK undgår du en masse kursreguleringer
vh John Hannover