Ja 40,000 per nyt selskab som holding, men det lyder nu som om DU skal stifte ET og din makker ET og så kan I med 20 t hver fra holding, stifte et drift
Det er korrekt, vi skal begge stifte et holding hver og en fælles drift.
Men du siger med 20t fra hvert holding kan vi stifte driftsselskabet, men vi skal vel stadig bruge 40t til at stifte holdingselskabet i første omgang, så vi er vel stadig oppe på at skulle indskyde i alt 40t hver for at kunne gøre det?
I er vel sikre på I vil eje via holding og ikke direkte . det er ofte god ide, men ikke altid, og hvert selskab koster jeg let over 10.000 kr i passive omk om året til lovpligtig arbejdsskadeforsikring (også holding) lovpligtig digitalt bogføringsprogram og bank konto + evt hjælp til årsrapporter, selvangivelser, kontrollerede transaktioner mm
Ikke mere sikre at end at vi har fået det anbefalet fordi det skattemæssigt giver nogle fordele. Vi frygter lidt at det er besværligt at ændre på senere hen, og tænkte derfor det var bedst at starte ud på denne måde fra starten.
Tanken var at hæve udbytte på sigt til holdingselskabet, og så på en måde aktivere disse penge, måske bare ved forskellig investering fra holdingselskaberne.
ja der er mange stifteselskaber - I skal i alle fald have kapitalen ved hver stiftelse bekræftet via en
advokat eller anden klient konto . men hvad I ikke får, er en juridisk gennemarbejdet
ejeraftale. Uden den kan det være totalt låst og ingen af jeg kan komme ud igen - så det I skal bruge penge på er ejeraftale
Forstår ikke helt om din holdning er at stiftelsesselskaber er en god idé eller ligegyldigt.
Jeg var ikke klar over at man skulle have en advokat til at bekræfte kapitalen.
Vi var godt blevet rådet til at lave en ejeraftale, men vi kan også se der findes skabeloner til det. Men det kan også være det ikke er så dyrt ved en advokat? Det er i så fald noget af det startkapitalen kan gå til.