Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af ejendom med familie investering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er på nuværende tidspunkt studerende og står i en situation hvor jeg er nødsaget til at stoppe/sætte min uddannelse på pause.

Min kæreste og jeg vil gerne købe et hus som vi kan renovere og bo i en kort periode på mellem 1 og 2 år, da vi derefter påtænker at flytte hjem til hvor vi kommer fra. På denne måde kan vi reducere vores nuværende husleje, og samtidig forhåbentlig lave en opsparing i huset.

Jeg kan ikke låne penge da jeg har været studerende, og ikke har nogen opsparing.

Min kæreste kan godt låne penge med fast arbejde og en fin opsparing.

Min far lever af at have udlejningsejendomme, og huskøbet er også med henblik på at min far kan lære mig mere om håndværk og om renovering. Han har dog ikke stået i denne situation før, og derfor søger vi råd. 

Min far vil gerne hjælpe med at finansere det halve af boligen altså min del, ved f.eks. at kautionere i banken, og lade banken få pant i en af hans private boliger. - han vil dog ikke betale halvdelen af huset kontant og det er derfor nødsaget til at være et lån af en art.

Det vil sige at min far og min kæreste i princippet køber huset sammen.

Men ville dette kunne lade sig gøre?

Meningen skulle være at jeg renoverede huset i samarbejde med min far, vi kan lave det hele selv og har regnet på hvad renoveringen ville koste.

Lånet til hus og renoveringen skal udover at dække renoveringen også dække mine faste udgifter og jeg skal agere håndværker på projektet - på den måde være fri for at betale andre håndværkere. (Min far skal ikke have noget for hjælpen) 
(Jeg ville evt. finde mig et deltidsjob på 15-20 timer i ugen samtidig med renoveringen)

Jeg havde tænkt på om det var muligt at min far solgte mig huset med et gældsbrev uden renter?
Jeg er også bevist om forældrekøb, men kan dette lade sig gøre når halvanden af huset skal købes af min kæreste?

Hvis idéen kan lade sig gøre:

Hvad er smarteste? Er det overhovedet lovligt at gøre dette? Ville det være bedre at min kæreste eller min far købte huset selv, og ansatte mig som håndværker?

På forhånd tak

De bedste hilsner

Alexander

Jeg håber at indlægget er okay, ellers må admin slette det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38

A-s2903:

Min far vil gerne hjælpe med at finansere det halve af boligen altså min del, ved f.eks. at kautionere i banken, og lade banken få pant i en af hans private boliger. - han vil dog ikke betale halvdelen af huset kontant og det er derfor nødsaget til at være et lån af en art.

Det vil sige at min far og min kæreste i princippet køber huset sammen.

Men ville dette kunne lade sig gøre?

ja - men det er da ikke hensigtsmæssigt og beskatning ved salg er jo så også høj når ikke far bebor huset . med mindre han overtager kæresten og flytter ind med hinden

I skal betale en jurist for råd, for samlet er det en masse rod I llgger op til

Kan kæresten klare sin halvdel, og din far kautionere for din halvdel så er det dig og kæreste der køber huset. Evt lån står I selv for uanset kaution, men far kan jo også låne dig pengene direkte frem for at kautionere . Kaution skal man kun give, hvis man er klar til at tabe pengene og så kan det lige så godt være lån

Alt det med ansætte dig som håndværker er kompliceret og vil kræve han lønner dig med skattetræk, du kan ikke betale lån af ved at arbejde gratis . og hele planen skriger af manglende viden om skat og muligheder, så betal en jurist eller en revisor/skattetådgiver for råd, for det I gør her, er ikke noget der ender godt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 21:54

Det bedste for jer, er at du og kæresten køber huset sammen samt at din far låner eller kautionerer for en lån overfor dig.

Hvis din far køber huset med din kæreste, så kan du ikke anvende parcelhusreglen. Dermed skal din far betale unødvendig skat ved et eventuel salg med gevinst.

Du kan læse om parcelhusreglen her: http://statsaut.dk/parcelhusreglen-skattefrihed-ved-salg-af-parcelhus/

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)