Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den helt store virksomheds service

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det muligt at finde eller lave en "All in wonder" virksomheds-pakke som indeholder
CVR, P og evt SE nummer
Regnskab
Løn
Fakturering / Inkasso
HR
mf.
Alt andet end det faktiske arbejde

Jeg søger det, fordi jeg forsøger at få nogle tilbud hjem, men der er krav om CVR nummer, og det vil jeg engentlig gerne undgå, idet det er ren tilbuds-indhentning

Og, så var det egentlig bare en forlængelse heraf, om det lovmæssigt kunne lade sig gøre at skabe en pakke til meget små "virksomheder", jeg tænker enkeltpersoner som i samme situation som mig eller måske op til 2.3 personer som forsøger at komme igang.

Helt praktisk, så går jeg ud fra at CVR nummeret er juridisk ansvarlig for alt. Men, ville det være muligt at køre de underliggende virksomheder som selvstændige juridiske "afdelinger" under hoved-afdelingen som er CVR-nummeret. - Fordi, hvis/når der forhåbentligt går vokseværk i de små virksomheder, så er de lette at skille ud i deres egne CVR.

Og, så er der spørgsmålet om "hvis der sker uheldigheder, eller direkte ulovlig aktivitet", hvem er så ansvarlig. - Kan man formulerer en kontrakt, hvor det ikke er hoved-CVR-nummeret, men de, under P-nummeret som er ansvarlige for egen aktivitet?

Ifølge ERST: "glem det", men jeg er på ca 0 måder ekspert, så dette svar er forhåbentligt fordi jeg ikke fik kommunikeret korrekt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47219
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

du må kun oprette CVR hvis du har et erhvervsformål med det

Er det personlig virksomhed er du ansvarlig personligt - også når det lukker

Du må have forskellige brancher men du er personligt ansvarlig for dem alle

Kun ved ApS kan du undgå personligt ansvar

Du skal følge bogføringslov og bruge digitalt regnskabsprogram og udvidet årsopgørelse og forskud når du har CVR uansrt størrelse

Din bank vil krøve erhvervskonto til det hvis der kommer erhvervsindtægt eller udgift

Du kan sagtens udlicitere drift og regnskab, men alt ansvar er ejers helt uanset hvad du gør og det kan ikke ændres i personlig virksomhed

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)