Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejlning af Lejlighed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Oct 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg overvejer at leje min lejlighed ud, da salget pt. ikke går super med den, men hvordan bliver jeg beskattet.

Jeg har for 8.500,- med faste omkostninger på lejl. med låneomkostninger, vand, varme, antenne, internet osv.

Jeg ville leje den ud til 9.000,- inkl alt.

Bliver jeg "kun" beskattet af overskudet de 500,- eller hvordan hænger det sammen ?

Med venlig hilsen

Mørch

Mørch

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 14:54

Hej Mørch!

Kan du ikke lige kaste nogle oplysninger ind om din lejlighed så som antal kvadratmeter, om ejendommen er bygget før eller efter 1991 samt hvor den ligger i landet?

DU MÅ IKKE leje din lejlighed ud på den måde som du har i tankerne, hvis ejendommen er ældre end fra 1991 (såvidt jeg husker). Så smid lige nogle detaljer ind, så jeg kan hjælpe dig med ikke at være en lovovertræder.. ;-) 

Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Oct 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 18:38

Den er 80 kvm ligger på frederiksberg og bygningen er fra 1930 mener jeg.

Mørch

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 19:28

Så må du cirka leje den ud til:

80 x 450 kr. pr. kvm ekskl. forbrug pr. år = 32.000 pr. år.

Det vil sige at du cirka maksimalt må leje den ud til cirka 3.000 pr. måned ekskl. forbrug.

Hvis lejligheden er total renoveret, har fået nyt badeværelse eller køkken, skal du tage en basisværdi for køkken, bad etc., og afskrive det over 30 år, og dertil ligge det oven i lejen.

Jeg ved godt det virker helt vildt at du ikke må leje den ud til mere, men når man udlejer er man underlagt lejeloven :) Og tager du for meget, som i din første post, så koster det mig kun 150 kr. som lejer at gå til boliglejenævnet at få returneret hele lejen..

Just so you know..

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)