Nej jeg mener bestemt ikke at Eukanuba, Royal Canin, Hills osv. leverer varen, de har alt for meget billigt fyld i som hvide ris, majs, rortrævler osv. og alt alt for lidt ordentligt kød. Kunne aldrig drømme om at fodre mine hunde med sådan noget lort.
Jeg er bekendt med testen, men den giver jeg ikke meget for, den har fået kæmpe kritik og jeg mener ikke man kan bruge den til noget. de har slet ikke testet de vigitge ting. Vi kan jo også overleve på junk food, men det er bestemt ikke sundt, meget hundefoder ser jeg som det rene junkfood og er ikke noget jeg ville putte i mine hunde.
Men ja i har helt ret i at markedet er overfyldt af hundefoder, men i mine øjne bare ikke noget af kvalitet desværre. Mange af de fodermæker vi har herhjemem får kun 1 stjerne ud af 6 stjerne i en engelsk test, og rigtig rigtig meget kritik og de råder til ikke at bruge det. af de mærker kan bla. nævnes Hills, Royal canine, Pronature, Eukanuba osv. Jeg kan ikke være mere enig i testen og kunne godt tænke mig at importere nogle af de mærker hjem der får 6 stjerne ud af 6
de indeholder er stor mængde rent kød (ikke biprodukter som mange af de nævnte fodermærker bruger) brune ris i stedet for hvide, og ingen majs og soya som jeg syntes er en vigtig ring, da det tit er det der giver allergi. desuden er der ingen roetrævler i og det har man faktisk fundet ud af kan være rimeligt skadeligt og kan lave skade på nyre og lever i længden, det er lidt skræmmende når det bliver brugt så meget i de kendte fodermærker som det gør. Til sidst men bestemt ikke mindst, så er alle de koncerveringsmidler de tilsætter for at foderet kan holde sig, utrolige skadelige og må ikke brues til menneskeføde, det syntes jeg ligeledes er skræmmende når man ikke er ked af at bruge det i hundefoder
næ et godt hundefoder uden alt det lort i er hvad der mangler herhjemme, og det var faktisk derfor jeg fik ideen, netop fordi jeg har meget svært ved at finde et foder at ordentligt kvalitet herhjemme, men tit har sukket efter dem de har i udlandet. Men det kan jo desværre ikke betale sig at købe hjem til eget forbrug.
Men tak for jeres svar for øvrigt