|
Peder: Jeg har lige forsøgt at finde det via Google igen - men jeg kan simpelthen ikke finde den. Anyways konklusionen var (som jeg husker det) at en del af problematikken gik på at udviklerne i de traditionelle virksomheder med eget udviklede CMS'er sidder bagerst i virksomheden og de var en begrænset størrelse hvorimod du på de store open source systemer kan være op imod 200.000 der udvikler videre på systemet. Altså taler vi selv med ganske beskedne månedesløninger et milliard beløb i udviklingstimer per månede for at matche den løbende udvikling på et system i forhold til et open source system. skal vi ikke bare konstatere at der ikke findes eller vil komme et dansk ejet cms der kan komme i nærheden af den udviklingsbyrde. Derudover er vidensdelingen en voldsom gevinst for systemerne som flytter deres udviklingskurver betragteligt fremad - hver gang der foretages et kvanteskridt udviklingsmæssigt slår det relativt hurtigt igennem for hele communitiet omkring systemet og dermed "vokser" udvikler og "vidreudanner" udvikler communitiet som sådan sig i en flok. Der er altså tale om elementer af organisatoriske læring i forbindelse med en udforskende strategi hvor fokus for communitiet som sådan ligger på teknologiske nyvindinger og udvikling - og hele den udnyttende strategi ligger i enkelte aktøreres ( i form af virksomheder eller enkelt personers) kommercielle tilpasning og support til systemet. |
mcsolutions:Peder TakeTwo.dk:Det går såmænd udemærket med studiet, efter planen er vi alle i TakeTwo færdig med uddannelse her til sommer så vi er snart på fuld tid.
Har du fået hevet et par markedsføringsøkonomipraktikanter ind til projektet eller har du været ude at hyrer?
/Peder
Jeg ville have haft et par praktikanter men havde lidt for travlt ... fik en kæmpe ordrer ind i December og den har vi sådan set knoklet med siden, vi sider som du ved nu 7 mand på kontoret i Skive og har alt andet at se til end at "passe på" praktikanter :)
Men jeg har taget et par gamle klassekammerater ind deltid som gerne ville have noget erfaring inden de læser videre. (og så er jeg selv den tredie :p)
Hehe, havde næsten gættet hvem tredjemand var ![]()
Det er da rart at der er gang i butikken... Vi er også helt lagt ned lige i en periode, så der er da et marked for lidt tungere kundespecifikke løsninger...
/Peder
Bliv gratis medlem