Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. registering virksomhed umyndig person

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er  :)

Jeg er ved at registere min virksomhed, men da jeg endnu ikke er 18 år, har jeg søgt om tilladelse til Statsforvaltningen om at få registreret min enkeltmandsvirksomhed. De har dog brug for nogle oplysninger, og det har jeg nogle spørgsmål til :) 

De skal have dokumentation på hvem der har forældremyndigheden over mig. Hvordan kan jeg dokumentere dette? 

Desuden vil de have dokumentation for min formueforhold, herunder oplysning om, hvorvidt jeg har midler anbragt i en forvaltningsafdeling. Hvordan det? :)

Til sidst vil de gerne se en friholdelseserklæring, som er underskrevet af mig og mine forældre. Hvordan laver jeg sådan en, skal jeg kontakte en advokat/jurist vedrørende friholdelseserklæringen? 

Håber der er nogle af jer, som ved noget om det her :) Glæder mig til at få virksomheden igang :D

Med venlig hilsen,

Martin 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30

Hej!

Du må have en navne eller fødselsattest.

Hvis du har nogle midler, må du jo dokumentere via kontoudskrifter mv.

Nu er jeg ikke jurist, men kunne forestille mig, at en friholdelseserklæring har noget at gøre med, at du

bliver friholdt for eventuelle krav, og dine forældre/værge hæfter-indtil du er 18 år!

Tilmeldt 8. Nov 07
Skrevet kl. 21:12

Peter - Revisor:

Du må have en navne eller fødselsattest.

Ja, det har jeg, er det nok til at kunne dokumentere at min far og mor har forældremyndigheden over mig?

Peter - Revisor:

Hvis du har nogle midler, må du jo dokumentere via kontoudskrifter mv.

Ok, jeg sender bare nogle kontoudskrifter med. 

Peter - Revisor:

Nu er jeg ikke jurist, men kunne forestille mig, at en friholdelseserklæring har noget at gøre med, at du

bliver friholdt for eventuelle krav, og dine forældre/værge hæfter-indtil du er 18 år!

Ja, det vidste jeg sådan set godt, der står også i beskrivelsen at erklæringen skal indeholde at mine forældre kommer til at stå evt. tab osv.

Spørgsmålet er bare om hvor jeg kan få sådan en henne? Om jeg kan skrive den selv, eller få en advokat/jurist til det.. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04

Hej!

Vil mene, du bare kan skrive den selv!

Tilmeldt 8. Nov 07
Skrevet kl. 18:45

Tak for svaret :) Super

Nu, hvor jeg er i gang med at lave et driftsbudget til det kommende år, mangler jeg oplysninger om forventede udgifter til revisor og advokat.

Jeg skulle gerne have nogle forretningsbetingelser til min virksomhed, er det noget man finder en advokat til? Hvis ja, hvad koster det typisk at få lavet forretningsbetingelser?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43

Hej!

Prøv at forhøre dig hos en advokat og en revisor, hvad det skal koste.

Og ja, en advokat kan sikkert hjælpe dig med forretningsbetingelser.

Tilmeldt 8. Nov 07
Skrevet kl. 14:29

Peter - Revisor:

Og ja, en advokat kan sikkert hjælpe dig med forretningsbetingelser.

Er det dem der plejer at skrive forretningsbetingelser, eller hvordan gør de fleste iværksættere? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37

Hmmm..ved det ikke.

Men de fleste laver vel et oplæg, som en advokat så kigger igennem!

Tilmeldt 8. Nov 07
Skrevet kl. 14:20

Hvis jeg nu laver mine egne forretningsbetingelser og jeg får en advokat til at kigge tingene igennem?

Hvad vil prisen så ca. blive? I forbindelse med mit budget, skal jeg cirka vide hvad jeg skal skrive på.

Er der andre der måske har stået i samme situation? Hvad har det koster for jer?

Gætter jeg forkert når jeg siger omkring en 2500-3000 kroner? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27

Hej!

Kender ikke satserne, men er nok ikke helt ved siden af.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)