Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rema vigo indkøber med CVR. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er førtidspensionist, og for at få tiden til at gå, og for at tjene ekstra penge,
er jeg begyndt at købe ind for folk i rema1000, igennem Rema Vigo.

Men jeg må jo højest tjene 49.999 uden at have et CVR nr.
Og det er ikke noget jeg ved noget om.

Hvis jeg opretter et CVR hvordan kan jeg så bare fortsætte som Vigo indkøber
som nu, hvor jeg bare acceptere opgaver igennem APP'en?
Eller skal jeg til at lave alt muligt papirarbejde for at kunne fortsætte?
Og kan det overhovedet svare sig, hvis jeg skal være momsregistreret?

Nogen af jer der kan svare mig på det?

Ved ikke om jeg tør tage  springet..

Jeg ville jo rigtig gerne kunne fortsætte da det giver mig stor glæde at hjælpe andre,
og samtidig føler jeg jo at jeg går på arbejde.
Jeg har jo en fortid som lastbilchauffør, for jeg blev førtidspensionist.

Mvh
Tim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47021
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

to ting kort

Dels er jeg ikke sikker på Remo Vigo optræder lovligt . jævnfør Wolt der ikke måtte undlade skatteindberetning og ansættelse af udbringere ( og über og og flere andre - det er fokuspunkt for skat)

Dels må du momsregistreres senest når du rammer 4000 kr per måned ellers får du moms og samme i bod af al omsætningen inden (det er når det er klart du vil kunne komme over 50 t på 12 mdr pligten opstår

OM du kan leve af det - aner jeg ikke - men er dit ønske ikke penge til dig selv, men at hjælpe andre, må du gerne udbringe ganske gratis Stick out tongue  Mit gæt er dog, at du godt vil tjene på det trods alt og det er helt rimeligt

Det er muligt Rema ordningen er OK uden at det skal være ansættelse og rema der indberetter, og så må du momsregistrere så snart du rammer 4000 kr per måned, hvis du ikke vil risikere moms og samme i bod, af al omsætningen inden - Det er som administrativt let nok med f.eks dinero regnskab - men om du kan tjene på, aner jeg ikke

prøv at læse dette - som dog IKKE er korrekt at skattestyrelsen skriver det specielt for Rema Vigo for det er ikke noget skat skriver - det er Rema der har pligten til at sikre det er ret, helt som Wolt og andre  Skat og moms – Brug for hjælp (vigo.dk)  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)