Hej Jeg er førtidspensionist, og for at få tiden til at gå, og for at tjene ekstra penge, Men jeg må jo højest tjene 49.999 uden at have et CVR nr. Hvis jeg opretter et CVR hvordan kan jeg så bare fortsætte som Vigo indkøber Nogen af jer der kan svare mig på det? Jeg ville jo rigtig gerne kunne fortsætte da det giver mig stor glæde at hjælpe andre, Mvh |
to ting kort
Dels er jeg ikke sikker på Remo Vigo optræder lovligt . jævnfør Wolt der ikke måtte undlade skatteindberetning og ansættelse af udbringere ( og über og og flere andre - det er fokuspunkt for skat)
Dels må du momsregistreres senest når du rammer 4000 kr per måned ellers får du moms og samme i bod af al omsætningen inden (det er når det er klart du vil kunne komme over 50 t på 12 mdr pligten opstår
OM du kan leve af det - aner jeg ikke - men er dit ønske ikke penge til dig selv, men at hjælpe andre, må du gerne udbringe ganske gratis Mit gæt er dog, at du godt vil tjene på det trods alt og det er helt rimeligt
Det er muligt Rema ordningen er OK uden at det skal være ansættelse og rema der indberetter, og så må du momsregistrere så snart du rammer 4000 kr per måned, hvis du ikke vil risikere moms og samme i bod, af al omsætningen inden - Det er som administrativt let nok med f.eks dinero regnskab - men om du kan tjene på, aner jeg ikke
prøv at læse dette - som dog IKKE er korrekt at skattestyrelsen skriver det specielt for Rema Vigo for det er ikke noget skat skriver - det er Rema der har pligten til at sikre det er ret, helt som Wolt og andre Skat og moms – Brug for hjælp (vigo.dk)
vh John Hannover