Ih, det er en spændende tråd, denne her! Og jeg synes, der er kommet mange gode svar. Jeg tror, du skal definere, hvad du forbinder med SEO og hvad du forventer. Du nævner det "at komme i toppen på google". Jeg har nogle domæner, som ligger nr. 1, MEN, det er når jeg googler dem DERHJEMME på den normale computer! Hvis jeg googler på en anden computer, ligger jeg ikke nødvendigvis nr. 1, og slet ikke, hvis jeg googler domænerne på en kammerats computer med en anden IP. Så hvordan vurderer jeg, om jeg virkelig er nr. 1? Skal man så kontakte Google og spørge dem, om hvem der er nr 1 med de søgeord, som du oplyser? Og en anden ting: Hvor længe ønsker du at være nr. 1? Hvis det skal være i 12 måneder og mere, så får du travlt. Google elsker opdaterede, levende sider og nedplacerer gamle, statiske sider. Der er skrevet meget om Google algoritmer, og jeg tror, det er rigtigt at algoritmerne ER blevet bedre med tiden således at Google ser mere på indhold - tidligere handlede det meget om tags, teknik og links. Det betyder, at søgeord er vigtige, men det skal være som en høj procentdel, ikke nødvendigvis antallet. En stor procentdel uvedkommende tekst slører indholdet og målgruppen for Google. Start med indholdet/teksten. Det er også det, som Martin Poulsen og andre er inde på. Og så må du eksperimentere, udbygge og rette, så du får en føling med, hvad der virker bedst. |
Hvordan fungerer det der SEO google rankering?
Hej Martin Tilbyder du SEO til hjemmesider? Og Word Press intro, så man er bare en smule selvhjulpen irt sin egen hjemmeside? |