Hej Ildsjæle :) Jeg ved ikke om det er den rigtige "skuffe" jeg skriver i, men nu prøver jeg :) Jeg står overfor den situation at jeg er blevet spurgt om jeg kunne tænke mig at drive et fitness center på forpagtningsplan med forkøbsret. Til daglig er jeg leder i centeret og har været tilknyttet i godt 2 år. Forretningen kører godt, et lille sted med 280 medlemmer,ingen leasing af maskiner, og alt er købt og betalt. Huslejen er en "uopsigelig" lejekontrakt med en rigtig fornuftig leje. ( godt 13000 for 630 km2, i centrum af en af de 5 største byer i Dk ) Men nu har jeg brug for at se tingene fra 3. parts side. Hvad har i af forslag til en forpagtnings aftale? En fast pris hver måned? eller en procent fastsat forpagtningsafgift? Det skal sige at centeret "let" kan køres op til måske 450 - 500 medlemmer ( intet er jo helt let ) Har i nogle andre gode forslag eller andet i synes jeg skal tænke på må i MEGET gerne skrive til mig!! Tusind tak for hjælp, og ha en rigtig god påske :) JZINVEST |
Hej JZINVEST,
Nu er det ikke fordi at jeg vil lyde negativ, men hvis du mener, at du som forpagter LET kan næsten fordoble dit medlemstal - men du kan ikke det samme som leder i centeret, så synes jeg da det lyder helt forkert!
Der er kun to muligheder og det er:
1. Fordi du har fået dette tilbud om at forpagte/overtage forretningen, så ser du pludselig nogle muligheder, som du ikke har lagt mærke til før.
2. Du er hammerdoven som chef, men ikke som ejer?
Umiddelbart, så synes jeg ikke det lyder attraktivt overhovedet. Hvorfor? Forretningen burde ikke kunne køre bedre, blot fordi du selv overtager den - medmindre du mangler at oplyse os noget her. Har de gamle ejere deres gang i firmaet dagligt og skræmmer kunderne væk eller ofrer de ikke en krone på markedsføring eller hvad?
Du skal nok prøve at sætte dig ned og regne på, hvilke investeringer det kræver fra din side - inden du når de 450-500 kunder. Og hvor god en forretning har du så? Een ting er omsætning, men en anden er profit. Hvad er din fortjeneste, når du har 450 kunder og hvordan får du dem ind i forretningen og ikke mindst fastholder dem?
God påske!
Flemming