Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

KØB AF AKTIVER I I/S

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis man har et I/S fordi man har et band, og man har merchandise (plader, cd'er, t-shirts etc.) liggende fra før firmaet blev registreret, kn man så aktivere det i firmaet ved at forære det til firmaet, som så kan sælge det?

Det er interessenterne der selv ejer merchandiset til at starte med.

tak kh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14

et band bør ikke - hvis det alene er udførsel af musik, være momsregistreret - det er honorarjobs
Du kan godt tage dine plader ind, men du får jo skat af den pris du sælger dem ind til privat, da det næppe vil ses som dit private indbo
Du kan derimod godt sælge dem i dit I/S uden at tage en pris for at sælge dem ind, så du til den tid betaler skatten af salget, og den type salg er så momspligtigt, men ikke selve det at give koncert som ikke må faktureres fra momspligtig virksomhed

I/S er farligt med den både personlige og solidariske hæftelse så jeg ville bruge en time med en revisor og også få sikret god ejeraftale for evt udtræden og indtræden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:56

Tusinde tak for svar!

Må man ikke fakturere uden moms fra momspligtig virksomhed (honorarer fra koncerter), hvis man også har indtægter fra pladesalg (med moms) og så føre både udigfter til produktion (med moms) samt yderligere indkøb af merchandise (momspligtig) alt under samme I/S?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:19

pullerynke:

Tusinde tak for svar!

Må man ikke fakturere uden moms fra momspligtig virksomhed (honorarer fra koncerter), hvis man også har indtægter fra pladesalg (med moms) og så føre både udigfter til produktion (med moms) samt yderligere indkøb af merchandise (momspligtig) alt under samme I/S?

nej - du må ikke drive koncertband o.l. i momspligtig virksomhed + arrangør skal indberette også ved faktura uden moms fra et selskab - som honorar til CVR men nej vil være mit svar
Skriv (ikke ring) og hør skat og forklar at det inkl momsfri spil ved koncerter 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)