Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oversigt over import forsendelser

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Findes der et sted hvor jeg kan få overblik over alle de import forsendelser fra 3. lande der er på vej til vores virksomhed?
Jeg vil gerne nå at fange en evt. forkert toldtariff hos speditøren, inden forsendelsen kommer til DK. Vi er dog en del der booker fragt hjem, så jeg mangler et sted hvor jeg kan se hvilke forsendelser der er på vej hjem til vores virksomhed.
Findes det?

I toldstyrelsens import system kan jeg godt søge en enkelt forsendelse frem når jeg kender MRN nr./Eksp. nr. - men synes ikke at kunne gennemskue om jeg også herinde kan få en detaljeret oversigt over alle forsendelser til min virksomhed, uden at kende MRN/eksp. nr

Med venlig hilsen
Mikkel Bang.
Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 59
Fra  Gratis-hjemmeside.com Skrevet kl. 07:25

Hej Mikkel,

Det lyder som en udfordring, mange virksomheder står overfor. Der er nogle forskellige løsninger, du kan overveje for at få et overblik over dine importforsendelser fra tredje lande og sikre korrekt toldtariff.

1. Speditørens System: Mange speditører tilbyder tracking-systemer, hvor du kan få et overblik over alle forsendelser, de håndterer for din virksomhed. Du kan kontakte din speditør og spørge, om de har en portal eller en service, hvor du kan se alle dine forsendelser samlet. Dette vil give dig mulighed for at kontrollere toldtarifferne inden forsendelserne når Danmark.

2. Toldstyrelsens Import System (ICS): Selvom du nævner, at du kan søge enkelte forsendelser frem med MRN- eller Eksp.-nummer, er der også muligheder for at få et mere omfattende overblik. Du kan kontakte Toldstyrelsen og høre, om der er muligheder for at få adgang til en rapport eller en oversigt over alle forsendelser, der er registreret til din virksomhed.

3. EDI-systemer (Electronic Data Interchange): Hvis din virksomhed ofte importerer varer, kan det være en fordel at investere i et EDI-system. Dette system integrerer med både toldmyndigheder og speditører og kan give dig realtidsopdateringer og rapporter over alle dine forsendelser.

4. Transport Management System (TMS): Et TMS kan også hjælpe med at centralisere alle dine transportdata. Mange TMS-løsninger tilbyder moduler, der kan integreres med toldmyndighedernes systemer og give dig et samlet overblik over dine forsendelser og deres toldstatus.

Jeg vil anbefale at tage fat i din speditør først, da de ofte har løsninger og værktøjer, der kan opfylde dine behov uden behov for store investeringer.

Opret en Gratis Hjemmeside: Https://gratis-hjemmeside.com/

Tilmeldt 5. Jun 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:54

Tusind tak for godt og uddybende svar. - jeg vil forsøge at tage kontakt til vores speditør til en start. 

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 59
Fra  Gratis-hjemmeside.com Skrevet kl. 08:05

Det var så lidt, håber du finder ud af det :)

Opret en Gratis Hjemmeside: Https://gratis-hjemmeside.com/

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 09:14

Hej

der findes en søgefunktion i toldsystemet

Hvis du trykker CRTL + B kommer der en skræm frem, i denne kan du vælge forskellige kriterie, det er lidt klodset, men du burde kunne finde alt som fx.:

Hvad en specific klarer har lavet

Der mangler faktisk ankomst

Der mangler frigivelse

Der er frigivet

Du skal være opmærksom på, at den kun kan give 200 resulatter, så hvis der flere end det skal man indsnævre sine søgekriterier

Held og lykke

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)