Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af mikrobryggeri

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens,

Jeg overvejer at starte et lille mikrobryggeri der udelukkende producerer øl, men er lidt i tvivl om market er ved at være mættet.

Når jeg nævner det overfor venner og familie, syntes de jo det er en skide god idé og de vil ihvertfald gerne købe. Men gad godt høre fra andre ude i den virkelige verden.

Hvad tænker i, er der plads til endnu et mikrobryggeri i Danmark, eller bliver det bare at grave et hul?

Mvh.
Kasper
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville starte det som fritidsprodukt og se om det kan komme op og flyve
Der er mange, men en fra eller til?

god vind med det 
John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jun 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar!

Ja jeg brygger jo allerede en del, og kunne jeg gøre det til min leve vej ville det jo være drømmen :)

Ved ikke hvad reglerne sige omkring salg af øl brygget i ens eget køkken. Det kunne være meget fint at prøve sig lidt frem i det små. Men tænker der er en masse regler jeg lige skal have sat mig ind i.
Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 40
Fra  Gratis-hjemmeside.com Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder fedt med din bryggedrøm! Der er dog nogle regler, du skal have styr på:

 

Fødevarestyrelsen: Du skal have en godkendelse for at sælge øl.

Skat og afgifter: Alkoholafgifter skal betales.

Lokale regler: Tjek zonelove for hjemmeproduktion.

Sikkerhed: Sørg for forsikring og sikkerhedsforanstaltninger.

Markedsføring: Start småt med salg til venner/familie og brug sociale medier.

 

Held og lykke med bryggeriet! 🍻

Opret en Gratis Hjemmeside: Https://gratis-hjemmeside.com/

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

En udemærket artikel om dette findes her:

brygklubben.dk/salg-af-haandbrygget-oel-hvad-maa-du/

Hvad der er værd at være opmærksom på er er afgiftsreglerne, som gælder for første flaske og tilmelding til returpantsystemet (som vist kræver en sikkerhedsstillelse).

Tilmeldt 5. Jun 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er nemlig en rigtig god artikel. Har været ved at kigge lidt på den. Den beskriver jo meget godt alt det man skal have styr på 🙂👍
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12701
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper@flol.dk:
men er lidt i tvivl om market er ved at være mættet.

Det kan du være helt sikker på  at markedet er mættet , en del er allerede lukket eller gået konkurs

Kasper@flol.dk:
Når jeg nævner det overfor venner og familie, syntes de jo det er en skide god idé og de vil ihvertfald gerne købe.

En rigtigt dårlig ide at lytte til venner og familie, de har intet  økonomisk i klemme, så det er helt omkostningsfrit for dem at sige det er en god ide.

Kasper@flol.dk:
Hvad tænker i, er der plads til endnu et mikrobryggeri i Danmark, eller bliver det bare at grave et hul?

Meget tvivlsomt hvis ikke du har noget super unikt at byde på.   

Tilmeldt 5. Jun 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er jo det, men kunne man nu starte op sådan forholdsvis billigt, så man ikke havde den store risiko. Så kunne man jo prøve sig frem.

Grunden til at jeg overvejer at starte selv, er fordi at jeg syntes meget af det øl der er på markedet i dag simpelthen er af ringe kvalitet.
Jeg kan garantere at det øl jeg brygger er 100 gange bedre end det meste af det man finder i supermarkedet. Det er der jeg ville være unik! :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)