Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansierings af årlig opkøb af aktier i virksomheden

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har fået muligheden for successiv at købe 49% af min arbejdesgivers virksomhed, dette skal ske løbende de kommende 9 år (år 10 skal jeg så købe de resterende 51%)

Opkøbet starter sommeren 2025

Jeg skal betale indre værdi af virksomheden.

Jeg er bare almindelig lønmodtager, så hvordan jeg jeg billigst opkøbe aktierne, da jeg idag ikke har et Holdingselskab med en kapital til disse aktie opkøb.

Skal jeg oprette en iværksætter konto eller er der andre måder/modeller som man kan bruge ?

håber i kan hjælpe 🙏

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

komplekst - for komplekst til godt svar her. 
Du kan godt lave iværksætterkonto og dermed få noget skatteudskydelse, men har du penge til at indsætte hele købsbeløbet for ellers udskyder det vel ingenting

Du kommer aldrig uden om, in the end, at have betale aktierne med beskattede penge, men I burde vel se på medarbejderaktier og optioner mm, og det skal I bruge lidt tid med en rådgiver om, både arbejdsgiver og dig
Der skal så hvert år beregnes indre værdi du skal betale? og er der krav til hvad hovedaktionær må bruge penge på under tiden, og prisen kan gå både op og ned under de 9 år?

Dertil en jurist for ejeraftale http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html  Forestil dig lige, du har fået købt 40% og ikke har en skid at sige og din arbejdsgiver virker skør og laver ting så det hele ramler og hæver hele overskud i løn til ham selv og en god ven blandt de ansatte - DEN del er mindst lige så vigtig og absolut IKKE gør det selv arbejde. Fat i en jurist hver

jeg ville aldrig indgå en sådan aftale rent ud sagt, over 10 år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)