Indtil nu har jeg brugt ugeseddel på papir til udfyldning af timer til mine ansatte(2) gemmer seddeler i en mappe, er dette nok eller skal det registreres digitalt? |
Slet ikke nogen der ved det ?
Indtil nu har jeg brugt ugeseddel på papir til udfyldning af timer til mine ansatte(2) gemmer seddeler i en mappe, er dette nok eller skal det registreres digitalt? |
Slet ikke nogen der ved det ? |
Hej Bo, Papirbaseret registrering kan være utilstrækkelig, da det ikke nødvendigvis lever op til kravene om pålidelighed og tilgængelighed. Desuden skal systemet være tilgængeligt for myndighederne, og medarbejderne skal have adgang til deres egne registreringer. Hos Uniconta tilbyder vi en brugervenlig og pålidelig løsning til den nye tidsregistreringslov. Besøg evt. vores hjemmeside, her finder du detaljer om kravene, og hvordan de kan påvirke din virksomhed: https://www.uniconta.com/da/tidsregistrering-lovkrav-2024/ |
Uniconta komplet økonomisystem | Uniconta Work - app til ny tidsregistreringslov | Læs om Uniconta ERP
grim måde at sælge på. Det er fuldt lovligt at registrere i fysisk bog eller på sedler, bare de er organiserede og opbevares i 5 år Systemkrav er ikke specificerede, men systemet skal være objektivt, pålideligt og tilgængeligt. Registrering kan ske på fysiske timesedler, stempel-ur, Excel-ark, fremsendelse af e-mail med arbejdstid eller digitalt via app på mobil eller pc. vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Det er bestemt ikke er min hensigt. Min kommentar var ment som et forsøg på at belyse nogle af de praktiske fordele ved at bruge et digitalt system, især i forhold til effektivitet, sikkerhed og overblik. Du har helt ret i, at det er muligt at opfylde lovens krav med en fysisk bog, da der er metodefrihed. MEN loven kræver, at oplysningerne opbevares sikkert i fem år, samtidig med at medarbejderne skal have adgang til deres egne registreringer. Her er fysiske papirer ikke det mest oplagte valg, da de nemt kan blive udsat for brand- eller vandskade eller blive forlagt. Min intention var ikke at antyde, at digitale løsninger er det eneste lovlige valg, men snarere at fremhæve nogle af de fordele, de kan have, især når det kommer til at eliminere risici som forlagte sedler og at lette arbejdsgangen for ledere, der ellers skal gennemgå papirer manuelt. |
Uniconta komplet økonomisystem | Uniconta Work - app til ny tidsregistreringslov | Læs om Uniconta ERP
du skriver vel meget tydeligt
og det er ikke sandt helt enkelt. Det er NOK iflg loven at opbevare det i en fysisk bog - der er netop INGEN formkrav i loven OM man synes det er praktisk er op til en selv, der er masser af ting man har fysisk, pas og meget andet - OM det er bedst er nok en anden sag, men du bruger loven til at sælge på falske betingelser vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Jeg mener i høj grad det er relevant, hvorvidt det er praktisk eller ej, for hvis oplysningerne bliver forlagt, kan det potentielt have store konsekvenser. At nævne pas i denne sammenhæng er i øvrigt fuldstændig irrelevant, da det intet har at gøre med det ansvar, man har som virksomhed for at leve op til lovkravene. Mister man et pas, kan man blot bestille et nyt—det kan man ikke rigtig med timesedler fem år tilbage :) Jeg gentager gerne, at loven kræver, at oplysningerne opbevares sikkert i fem år, og at medarbejderne skal have adgang til deres egne registreringer. Fysiske papirer er ikke det mest oplagte valg, da de nemt kan blive udsat for skader eller blive forlagt. Desværre tager du min kommentar ud af kontekst. Og igen vil jeg påpege, at det ikke er min intention at sælge på "falske betingelser", men blot at informere om faldgruberne, hvis man ikke gemmer digitalt i forhold til lovkravene, som der spørges om i denne tråd. |
Uniconta komplet økonomisystem | Uniconta Work - app til ny tidsregistreringslov | Læs om Uniconta ERP
Er nok mest med John her, virker mest som du prøver at “skræmme “ folk til at droppe løsningen med ugeseddel på papir, for så at købe en anden løsning ved dig( så er der muligt det er mere sikkert med noget dee bliver gemt i skyen, men koster til gengæld penge ) Nogen der ved hvad straffen/ bøden er hvis ikke der er styr på tidsregistrering ? |
Nogen der ved hvad straffen/ bøden er hvis ikke man har tidsregistreret sine ansatte ? |